Alla inlägg under april 2009

Av caramia122 - 14 april 2009 19:12

Började hakv åtta i morse. Gick ganska bra att gå upp i morse men visst lite seg var man ju.

På jobbet så var det fortfarande några barn som var sjuka/lediga.

Vi gick ut på förmiddagen men jag tyckte faktiskt att det var lite ruggigt.

På eftermiddagen hade jag lönesamtal med chefen som jag tyckte gick bra. Vi hade ett häfte som vi gick igenom.

Sedan underdagen så fick jag ett sms att mina gardiner hade kommit till posten så jag hämtade ut dem. Tycker att det blev så där . Måste fundera lite om jag ska ha dem kvar.

En sak som alltid stör mig med gardiner är att oftast blir det en glipa mellan gardinen och väggen. Sådant kan jag störa mig på. Har ni något förslag på hur man får bort den glipan ???

Sitter just nu och kikar på tv och väntar på att min kära pojkvän ska komma hem så vi kan käka middag. Bökigt att ha 2 hem ibland medans ibland är det skönt.

Sedan blir det nog bara att slappa

Av caramia122 - 13 april 2009 00:00

Jaha ja så var denna sista lediga dag till ända. Men nu jobbar man ju bara 4 dagar denna vecka så det e okej.

Vi klev upp vid halv tio i morse. Dessa jäkla fåglar var uppe på taket och trampade i morse igen.

Vi fick en underbar frukost av mamma och pappa. Sedan var det dags att packa i ordning sakerna eftersom vi skulle åka hem.

Brorsan ringde och erbjöd att han kunde skjuta oss till bussen så vi tackade ja eftersom pappas bil inte är att lita på.

Så väl när vi först åkt första bussen och bytt till den andra så trodde man ju självklart att man skulle få sitta och slappa i lugn och ro eftersom resan ändå tar typ 1 1/2 timmen men icke sade nicke. På bussen var en karl med sina 2 barn. Denna man höll på att prata ihjäl sina barn.Vi var nog inte de enda som blev lite störda men men så är det att åka kommunalt.

Väl hemma i V-by så gick vi och handlade och sedan hem.

Mamma hade vart så gullig så hon hade packat ner middag till oss som var det vi hade grillat här om dagen. Riktigt mumsigt !!

Sedan kollade vi på en film med Johnny Depp som var suverän.

Det blev en riktigt slappar kväll i tv:s tecken :)

Blev bla Färjan 2 och Csi det sista avsnittet med Grissom (tyvärr).

Vi avslutade kvällen med att kolla på Ballar av stål. De e ju inte riktigt kloka måste jag ju bara säga. Hahahaha

Av caramia122 - 12 april 2009 00:00

Folk som kommer på besök från landet brukar säga att det är så mycket ljud i stan.

I morse när klockan var 06.00 ca vaknade jag av att mamma och pappas granne stod och kastade ner takpannor eftersom det tydligen var dags att byta ut dem. Men faan måste man göra det så tidigt på påskdagen.... hmm annat var det förr i tiden .

När väl grannen hade slutat så hade visst fågel skitarna byggt bo i skorstenen så då var de ute och gick på taket och satt och kacklade så det hördes ner i vår lilla stuga ahhhhh så störande.

Så vid halv tio tror jag att vi klev upp. Då var ju lillprinsen redan uppe med farmor och farfar.

Vi fick mammas goda omelett till frukost. sedan blev det dusch för oss.

Efter så hade vi bestämt att vi skulle hem till mormor och hälsa på så vi åkte dit. Skoj att träffa henne igen.

En av mina mostrar kom dit så det var skoj att träffa henne med.

Jag hade ju åkt ifrån min mobil så när jag kom hem sa pappa att min barndomskamrat Maria hade ringt.

Jag ringde upp henne på engång så hon kom över och vi satt och pratade ett bra tag. Ända fram tills det var dags för oss att äta.

Pappa hade grillat åt oss alla och det var såå jätte gott. Årets första grillning. Helt perfekt eftersom vädret var så himla fint och samma var det igår.

Efter middagen så åkte Crille med familj hem och även mormor som också åt med oss.

Vi andra sofftade och tittade på tv resten av kvällen.

Av caramia122 - 11 april 2009 09:07

GLAD PÅSK

Av caramia122 - 11 april 2009 00:00

Vi hade ställt klockan på 08.00 men jag kom inte upp förens kl var halv tror jag. Då var det bara att hoppa in i duschen och klä på sig och packa ihop alla saker eftersom vi skulle upp till min familj.

Bussen gick 11.05 och den tar ju ett tag och åka så när klockan var 13.25 så var brorsan och Luckey där och plockade upp oss. Tack så mycket.

Väl hemma hos mamma och pappa så hade svägerskan också kommit.

Vi åt mat ganska omgående och den bestod av den vanliga påsk maten så himmla gott.

Vi åt även fruktsallad och glass som dessert och mammas underbara äppelkaka.

Sedan ville Lucas sova kvar hos oss så när brorsan och Camilla åkte hem så gick jag,Rickard och Lucas hem till Jane och Marcus och barnen.

Som tur var så var inte Elina blyg för mig denna gång eftersom vi setts förra helgen.

Lucas och Andrea lekte på som vanligt. Lillskruttan var med mig och Jane.

Efter så gick vi hem eftersom klockan var ganska mycket.

En jätte bra dag.

Av caramia122 - 10 april 2009 00:00

Vaknade ca 9 och då hade jag sovit 12 timmar. snacka om länge men det var skönt.

Hoppade upp och in i duschen sedan så gck jag ner och köpte frukost på Ica.

Vid kl 13 skulle vi vara hemma hos Rickards mamma för att äta påsk lunch som bestod av påskens vanliga innehåll och det var gott.

Vi fick även "påskägg" av henne. Rickard fick t-shirts och strumpor och jag fick fina blommiga skärbräder.

Sedan blev det en prommenad i det vackra påskvädret. Det var ju ungefär 16 grader i solen.

Senare blev det middag och hon hade gjort kalkon med en underbar sås. TIll det fick vi vitt vi som någon rekomenderat men varken Rickard eller hans mamma tyckte om det så jag fick hela flaskan för mig själv. :)

Efterrätt blev kaffe,glass björnbär och vaniljsås samt äppelpaj och avec.

Vi kikade på en bra film innan vi åkte hem så när vi kom hem var klockan 00.50 så det var dags att hoppa i sängs.

Tack för en trevlig dag.

Av caramia122 - 9 april 2009 00:00

Hade min sovmorgons dag idag. skönt.

I dag var det inte så många barn på jobbet. Totalt var det 13 st. Från min avdelning 3st så på fm var vi inne och gjorde lite saker. Jag tog kvar några barn inne hos mig så jag hade kanske 4 st helt lagom. Medans de lekte så hann jag torka av hyllorna i hallen som verkligen behövde det. Sedan diskade jag muggar och bytte handdukar.

Sedan var det lunch.

Eftersom det var så få barn som var kvar så fick jag gå strax efter 15 så det var riktig lyx.

Åkte hem packade ordning saker eftersom vi hade bestämt att vi skulle sova hos Rickard ett par dagar.

Vi kostade faktiskt på oss och käkade kebab pizza som var gd.

Jag somnade på soffan 21.05 skulle jag tro att klocka var.

Av caramia122 - 8 april 2009 21:01

Öppnade på jobbet idag. Vi hade totalt 7 barn idag. En del hade ledig och några sjuka.

När jag slutade så hade jag bestämt att jag skulle gå hem från jobbet.

När jag kom upp till centrum så handlade jag innan jag gick hem.

Jag hade bestämt att jag skulle dammsuga när jag kom hem men då ringde Linda och ville komma förbi så vi satt och snackade lite. Linn ringde också så roligt att du ringde.

När Linda gått så började jag med middagen. Rickard hann komma hem innan middagen var klar. Middagen blev hemma gjord hamburgare med stekt lök och grönsaker.

Sedan så tog jag mig i kragen och dammsög. Hoppade sedan in ie ett bad.

Älskligen satte upp ljushållarna jag fått av honom så jag kunde ligga i mys ljus. Tack.

Sedan var det dags att blogga och kika på Efterlyst.