Alla inlägg den 12 april 2009

Av caramia122 - 12 april 2009 00:00

Folk som kommer på besök från landet brukar säga att det är så mycket ljud i stan.

I morse när klockan var 06.00 ca vaknade jag av att mamma och pappas granne stod och kastade ner takpannor eftersom det tydligen var dags att byta ut dem. Men faan måste man göra det så tidigt på påskdagen.... hmm annat var det förr i tiden .

När väl grannen hade slutat så hade visst fågel skitarna byggt bo i skorstenen så då var de ute och gick på taket och satt och kacklade så det hördes ner i vår lilla stuga ahhhhh så störande.

Så vid halv tio tror jag att vi klev upp. Då var ju lillprinsen redan uppe med farmor och farfar.

Vi fick mammas goda omelett till frukost. sedan blev det dusch för oss.

Efter så hade vi bestämt att vi skulle hem till mormor och hälsa på så vi åkte dit. Skoj att träffa henne igen.

En av mina mostrar kom dit så det var skoj att träffa henne med.

Jag hade ju åkt ifrån min mobil så när jag kom hem sa pappa att min barndomskamrat Maria hade ringt.

Jag ringde upp henne på engång så hon kom över och vi satt och pratade ett bra tag. Ända fram tills det var dags för oss att äta.

Pappa hade grillat åt oss alla och det var såå jätte gott. Årets första grillning. Helt perfekt eftersom vädret var så himla fint och samma var det igår.

Efter middagen så åkte Crille med familj hem och även mormor som också åt med oss.

Vi andra sofftade och tittade på tv resten av kvällen.

Ovido - Quiz & Flashcards