Alla inlägg under augusti 2009

Av caramia122 - 23 augusti 2009 00:00

Vi gick upp strax efter nio och ett tag senare så gjorde mamma omelett igen.

Sedan så slängde jag in lite lakan i tvättmaskinen.

Pappa, Rickard och jag gick och köpte en flaska till åt mamma till soda streamern.

Sedan så hjälpte mamma mig att fixa med mina blommor och medans så fixade jag middag eftersom de skulle åka hem vid fyra.

Middagen blev kyckling med vitlöksfärsk ost och färsk potatis till och det blev riktigt gott.

Sedan var det dags för mamma och pappa att tyvärr åka hem igen.

Så Rickard och jag fixade lite i lägenheten som typ diska,tvättade vidare och bäddade rent i sängen.

Sedan blev det att softa och kika tv resten av kvällen.

Av caramia122 - 22 augusti 2009 00:00

Vi gick upp vid halv tio och då hoppad jag in i duschen.

Mamma gjorde sedan en varsin omelett till oss till frukost som var så jätte goda som vanligt. Tack !

När vi hade ätit så gick jag och Rickard och pappa ut en vända. Vi gick till Claes Olsson och Onoff eftersom vi skulle köpa en Soda streamer åt mamma i present från mig,Rickard,pappa och Crilla och Camilla.

Vi hittade en som vi köpte. Eftersom mamma inte fyller föräns måndag och  inte kan vara där så fick hon presenten när vi kom hem och hon blev så glad.

Sedan var vi hemma en stund innan vi gick ner till Vällingby centrum och kikade.

Mamma köpte en tårta som vi fick käka eftersom vi inte är med på måndag. Så gulligt.

Sedan gick vi hem och softade. Middagen blev i kväll stekt lax med mögelost och wookgrönsaker i sås. Det blev så gott.

Senare på kvällen så satt vi och spelade "plump" ett kort spel. Tycker att det e så skoj med kort spel.

Sedan blev klockan rätt mycket så att det var dags att sova.

Tackför en trevlig dag !

Av caramia122 - 21 augusti 2009 00:00

Jippi idag kommer mamma och pappa hit. Det var ett tag sedan. Det e alltid roligt när de kommer. Inte så ofta som det kommer någon och hälsar på och sover kvar.

Inskolningen fortsatte idag. En förälder lämnade sitt barn och gick hem och hon var jätte duktig inga tårar eller något. De andra två var kvar och åt och vilade med sina föräldrar och det funkade också bra.

Eftersom jag bytte med Anna förra veckan så slutade jag 13 idag. SÅ skönt och bra att hon kunde det eftersom jag skulle få besök.

När mamma och pappa kom så hjälpte pappa mig med en massa praktiska saker och mamma med en del andra saker. Han fixade så jag kan använda tvätt maskinen hemma i lägenheten igen. Jippie !!!

Tack mina kära föräldrar ni e bäst !

Sedangick vi till Coop och handlade middag och frukost osv.

När vi kom hem så hade Rickard precis kommit han med så då satte vi fart och lagade middag och det blev kött kotletter med gorgonzola sås och potatis blandat med grönsaker i ugn. Kanon gott.

Sedan softade vi och pratade hade riktigt trevligt.

Av caramia122 - 20 augusti 2009 00:00

Inskolningen fortsatte idag med barnen och det gick bra. En av tjejerna var kvar och åt även lunch med pappan.

Efter jobbet så fick ajg åka med min kollega Anna och vi bestämde oss för att ta en fika uppe i centrum. Först gick vi upp och lämnade en mat låda hemma hos mig.

Sedan gick vi ner och fikace på wayne´s coffe. Jag tog en smoothie och en brownie och Anna kaffe med cheese cake och sedan delade vi på dem. Så himla gott var det.

Sedan så gick vi och handlade lite .Lämnade även in min mobil på service ännu engång så hoppas att de hittar felet på den.

Sedan gick vi och köpte en ny mobil till Rickard eftersom på hans är pajj så nu blev det en stöt och damm tålig. Riktigt snygg faktiskt.

Sedan så gick jag hem och började med middagen och städade eftersom mamma och pappa kommer i morgon.

Rickard kom lite senare så då käkade vi och tittade på tv. Sedan var det dags att sova.

Av caramia122 - 19 augusti 2009 00:00

I dag var det andra gången jag öppnade efter semestern och det var lite tungt att komma upp men det gick.

På jobbet började vi med inskolningarna. Vi hade två som började samt att en var sjuk och sedan kom det en på beök för att kolla om de skulle tacka ja.

Det är ju fullrulle när man börjar med inskolningar.

Efter jobbet så hade jag bokat tvättstugan så när jag kom hem så sorterade jag tvätt och diskade sedan ner och körde igång.

När jag var klar så slängde jag mig påä sängen en kvart för att sedan vid 18.10 bege mig till gymmet och vara med på ett spinning pass. Satan va slut jag var efter det men skönt var det.

Sedan hem och då skulle man käka middag och vi var lite onyttiga och gjorde varma mackor men det var så länge sedan jag åt det.

Kollade på tv ett tag och sedan var det dags att sova.

Natti natti

Av caramia122 - 18 augusti 2009 00:00

I kväll har det varit en seg kväll. Under dagen på jobbet så var det som vanligt, fullfart.

Skulle kolla på en film som Rickard tyckte var bra. Efter 15 minuter hade jag somnat så 20.15 slaggade jag.

Vaknade igen vid 21.30 och kom på att jag skulle ringa till Jane. Så efter det så hoppade jag in i duschen. Och sedan slagga. Men andra ord så var inte denna kväll så himmla rolig men så kan ju vissa kvällar se ut  ;)

Av caramia122 - 17 augusti 2009 19:23

Började klockan 8.00 i morse och idag skulle flera barn komma tillbaka trodde vi men det blev bara 2 tll för de andra kommer om 2 dagar eller nästa vecka.

I dag fortsatte vi att förbereda innan de nya barnen kommer på inskolning på onsdag.

Jag gick tidigare idag eftersom jag skulle köpa mera tyg till våra kuddar som vi gjort till våra barn.

Hade tur och fick åka med en kollega till Sumpan för att köpa det.

Sedan gick kag för att kolla upp hur bussarna går nu när de har lagt om rutterna men de hade bara flyttat ållplatserna en liten bit som tur var.

Sedan gick jag till Ica för att handla och då träffade jag en gammal kollega Johan som jag jobbade med i Hässelby Hemtjänst. Han hade börjat jobba på Ica men jag hade aldrig sett honom där förr fast jag visste att han skulle jobba där. Det var skoj.

Köpte med mig fiskgratäng som vi käkade till middag. Minns ej om jag har gjort det förr men isåfall ar det länge sedan.

När jag kom hem till Rickard så började jag med att frosta av frysfacket om var väl behövligt.

Hemma i min frys som är lite större så har jag en slags matta som jag fått av min mamma och pappa som e jätte bra. Det blir inte så mycket is i frysen av den. Den är uppskattad ska ni veta.

I kväll blir det lungt. Väntar på att Csi ska börja om någon timme.

Av caramia122 - 16 augusti 2009 00:00

I dag så kom vi upp sent. Skönt att slappa lite när det i helg.

Vi gjorde frukost och lunch i ett. Den bestod av färdig pasta rätt i en påse. Inte den godaste me det gick ner.

Sedan gick jag ner och handlade.

Vi kikade på en film som handlade om någon gangster kille nere i syd afrika. Den var så där.

När den var klar så åkte vi hem till mig och vi var onyttiga och käkade på Donken.

Sedan så tog jag fram min gamla säng eftersom mamma och pappa kommer på besök i helgen och det ska bli så roligt. Var ju ett tag sedan.

Sedan var det lungt resten av kvällen med tv tittande.