Alla inlägg under juli 2009

Av caramia122 - 23 juli 2009 00:00

Hoppade upp vid 9 tiden i morse och käkade frukost.

Lucas och jag gjorde oss klara och packade de sista sakerna vi skulle ha med oss när vi skulle åka in till Fyrishov i Uppsala och bada.

Vi tog pappas bil in och när vi hade parkerat så såg jag att det rann massa vatten under den så jag ringde pappa. Medans vi badade så åkte pappa in med Uffe för att  kolla till bilen men det var ingen fara med den som tur var.

När vi hade badat klart så åkte vi till centralen i Uppsala för att plocka upp Rickard som kom från Stockholm.

Sedan åkte vi hem och på vägen stannade vi och köpte en varsin glass.

Väl hemma så fick vi middag som mamma gjort.

Efter ett tag så kom Cmilla för att plocka upp Lucas och ta med honom hem.

När de hade åkt så blekte jag håret och efter det så åkte jag hem till Jane och fixade mina naglar som gått av.

Sedan var det bara att hoppa i säng.

Av caramia122 - 22 juli 2009 00:00

Vaknade vid 09.00 och då blev det en god omelett som mamma gjorde.

Vi satt och pratade vid bordet en stund och kom in på Lucas.

Jag insåg att jag saknade honom så jag ringde och frågade om han ville komma till oss och självklart ville han det.

Så mamma och jag åkte till Östhammar för att hämta honom vid 13.00 och då blev det gott fika hemma hos brorsan och Camilla.Sedan åkte vi och handlade.

Vi åkte sedan hem till GImo igen och Lucas och jag hade bestämt att vi skulle bada i poolen.Det var nästan +18 grader. Vi badade ett tag och sedan hoppade vi in i duschen.

Senare kom min moster Ulla på besök. Efter hon gått gick vi upp för att börja rensa bland mina gamla saker och hittade en massa gamla brev som jag bla fått när jag bodde i Usa. Det blev lite nostalgi.

Sedan var det bara att hoppa i säng.

Av caramia122 - 21 juli 2009 00:00

Ställde klockan på 07.00 eftersom jag skulle åka hem till

familjen.Hoppade in i duschen så att jag skulle piggna till. Sedan var det bara att packa de sista sakerna och ge sig iväg.

Tåget skulle gå kl 09.10 från Stockholms central.När jag kom fram dit så hämtade mamma och pappa mig.

Vi åkte till lite olika affärer bla Claes Olsson där jag köpte mig en cykelpump.

Sedan åkte vi till Willy´s och handlade.

När vi kom hem så kollade jag och pappa på filmen Transporter 3 som jag fått av Robban. Jag gillar verkligen den filmen och skådespelaren.

Vid klockan 18 så åkte vi hem till min morbror och betalade vår dags kryssning som vi ska göra hela släkten nästan på fredag.

Vi åkte hem och lämnade av pappsen och sedan åkte jag och mamma hem till mormor och hälsade på och tittade på Allsång på skansen.

Sedan när vi kom hem så färgade jag och mamma hennes hår och det blev fint.

Sedan var det dags att hoppa i säng.

Av caramia122 - 20 juli 2009 20:45

Vaknadep vid halv nio eftersom de håller på att jobba på huset brevid mig. Det slammrar och slår så man nästan hoppar ur sängen.

Sedan så sorterade jag tvätt och kollade på morgon tv på 4:an. Samt att jag käkade frukost.

Vid tio var det bara att bege sig ner till tvättstugan. Med den var jag klar kl 12.00 då gick jag hem och duschade för att sedan åka in till stan.

Började med att vara duktig och lämnade blod. Det var ju ett tag sedan.

Sedan åkte jag in och hämtade tåg biljetter.

Hemmåt igen. På tunnelbanan var det 3 snor ungar och ja de var verkligen snorungar.Tror de var runt 11 års ålder. De började leka med dörrarna och folk sade åt dem och då bara tjaffsade de tillbaka.

Sedan sade jag till och hade jag fått så hade jag tagit dem i örat och kastat ut dem. Men inte fan brydde de sig. Men när vi kom till Fridhemsplan stod de och knackade på rutan för jag antar att de skulle peka finger åt mig eller något. Jag ignorerade dem och då fick trafikpersonalen nog och sade att de skulle sticka iväg. Jäkla ungar. Jag brukar inte säga så om barn men dessa så får jag det.

Sedan kom jag till centrum och då fikade jag med Linda.

Sedan sprang jag runt och letade efter en rygga som jag kan ha när jag e ute och reser efter många vändor hittade jag en.

Jag gjord middag och den bestod av kycklig i sötsur sås och ris. Rickard hade bestämt att han vill ha det. Sedan ett glas rött till det.

Sedan efter middagen så satte jag fart och städade lägenheten.

Så nu kikar jag på Allsång med Lotta Engberg.

Ringde och grattade Linus som fyller 15 år idag.

Av caramia122 - 19 juli 2009 00:00

Klev ur sängen i morse vid halv nio. Då gjorde Rickard och hans pappa ordning frukost som vi sedan åt.

I dag var vädret jätte konstigt. Trodde att det skulle börja regna men det gjorde det inte.

Hela dagen var jag seg. Killarna var ute och fixade i trädgården men jag själv satt inne och kikade på tv hela förmiddagen.

Sedan käkade vi lunch och då blev det grillad lax med hovmästar sås och kokt potatis och sallad. Kanon gott var det.

Sedan tog vi en varsin glass på det.

Plockade ordning alla våra saker inför hem resan.

Vid kl 18.20 tog vi bussen och tur att vi kom på den innan den andra bussen kom för då blev det kanon fullt på bussen och det e ju inte så skoj att stå i över en timme in till stan.

Sedan tog vi tunnelbanan hem till mig. Köpte mat och käkade och sedan hem och kollade på filmen om Johnny Cash.

Den var ganska bra men lång så Rickard gick och lade sig innan den var slut. Sedan hoppade jag i säng.

Av caramia122 - 18 juli 2009 00:00

Hoppade upp ur sängen vid halv nio och hjälpte till att fixa frukost.

Sedan så tog vi en prommenad ner till vattnet för att kolla hur varmt det var.

Sedan var det bara att byta om för det skulle jobbas. Vi skulle bygga en "plint" eftersom Rickards pappa ska bygga ut huset. Jag fick hacka sönder lite "cement" som skulle blandas med grus och sand. Sedan var det bara att ösa in allt i cementblandaren. Sedan fick grabbarna ösa i allt.

Efter det så fixade jag lunchen .

Sedan när vi hade ätit så böt vi om och gick ner till bryggan för att bada och sola. Det var jätte härligt så vi stannade ett par timmar där nere.

Sedan gick vi upp och duschade och satt på altanen och pratade.

Sedan började vi med middagen och den blev kanon god. Den bestod av lamkottletter och rödvin sås och potatis krocketter och grön sallad och 2 glas röd vin till. Kanon gott.

När vi sedan var klara med middagen så hörde vi att glassbilen kom så då snabbade vi oss ut och köpte en massa god glass.

Senare på kvällen så bestämde de att vi skulle kolla på krigs film. Jätte roligt sade jag och fortsatte meningen med att om jag snarkar så putta på mig. Men ni kan aldrig gissa vad som hände !!!! Jooooo det slutade med att jag kollade på filmen från början till slut.Jag som egentligen inte ville se så de båda satt och sov. Hahahhaha

Så när filmen var slut så hoppade vi i kojs.

Av caramia122 - 17 juli 2009 00:00

Imorse så vaknade jag kl 03.00 av att Lucas var törstig och villa ha vatten och svettades. Men så go som han e så somnade han om efter en minut.

Sedan vid halv åtta vaknade vi till då ville han ligga i vår dubbel säng och där snusade han vidare och sedan när vi vaknade gjorde vi pyssel som vi fick på ett Happy meal kartong.

Sedan var det dags att kliva upp och äta frukost och medans så kollade vi på Space Jam. Efter det så ville han så klart ta ett sista bad och det gick ju bra så medans så packade jag hans och min väska.

Vi käkade lunch och sedan var det dags att åka till tåget eftersom han skulle hem idag. Kommer att bli så tomt utan min lilla prins här.

Jag åkte med och lämnade honom till brorsan som stod och väntade i Uppsala. Tog tåget tillbaka till Sthlm 20 minuter senare.

Väl där så väntade jag på Rickard eftersom vi skulle vidare hem till hans pappa.

Vi han med en tidig buss så det var skönt.

Vi fick middag som bestod av pannkakor,sylt och grädde. De var riktigt goda och det var Rickards farmor som hade gjort dem. Gulligt !

Sedan blev det en cider och tv tittande.

Hoppade i säng runt tolv skulle jag tro.

Av caramia122 - 16 juli 2009 00:00

Vaknade ungfär samma tid idag som igår. Vi var i valet och kvalet om vad vi skulle göra. Lucas ville bada och jag tyckte att vädret var så konstigt så jag röstade på polis museumet. Vi var nere utanför huset på väg till stan men sedan så ändrade vi oss och gick upp och packade om och drog i väg till Nälsta badet i stället.

Det var tur att Lucas bestämde för vädret blev kanon fint. Det var mysigt att bada där. Det första Lucas nästan gjorde var att hitta en kompis som hette Nick.

De badade ihop och spelade fotboll medans jag solade och badade om vart annat.

När klockan var 15.30 så gick vi till bussen eftersom vi skulle hem och duscha/bada innan vi skulle gå till affären och handla.

Robert hade ju lovat att komma och hälsa på Lucas när han var här så ha skulle komma efter17.00

Det gjorde Lucas så glad. Munnen gick i ett på honom och var så mallig.
De spelade tv spel och pratade. Robert var även så snäll och fixade min dator. Tack snälla du !!!

Sedan kom Rickard hem också så då var det dags att äta. Jag hade gjort korv stroganoff och ris. Desserten blev äpelpaj och vanilj sås.

När klockan var 20.30 var det dags för Robban att åka hem så vi andra kollade upp lite saker på datorn och sedan vid 21.40 hoppade Lucas i säng.

Jag hade lovat honom fotmassage så jag gav honom det innan han somnade. VI läste en liten bit av en saga men han hann somna innan den var klar.

Sedan gick RIckard och jag också och sov. Skönt att somna så tidigt för engångs skull.

Tack Lucasför underbara dagar !