Alla inlägg den 28 juli 2009

Av caramia122 - 28 juli 2009 00:00

Tro det eller ej men i morse så hoppade jag upp kl 5.40 eftersom Linda skulle komma och hämta mig vid 6.30 så jag ville hinna duscha och plocka ihop de sista sakerna.

Vi började med att åka till Statoil och tanka och bunkra upp med lite rese godis och dricka.

Vid ca 10.00 var vi framme nere i Västervik och då fick vi frukost av Lindas mamma Irene och hennes man Uffe.

Sedan så åkte vi iväg ner till Kvantum för att handla lite saker till kvällen och sedan gick vi ini en affär som heter Karlsson men det var inte så över drivet bra affär men jag hittade en bok med Liza Marklund.

Sedan så åkte vi till en hamburger restaurang som heter Corner och där åt vi i midsommras och det e så gott.

Sedan åkte vi hem och slappade. Irene och Uffe åkte i väg och köpte kött och andra saker på ett ställe en bra bit utanför Västervik som heter Skönero.

På kvällen så lagade de en god maträtt som innehöll kyckling,bacon och massa annat gott och till det var det potatis och ett glas rött.

Efter så diskade Linda och jag hjälpte Irene och hänga upp tvätt.

När dessa sysslor var klara så fick jag lära mig ett nytt kort spel som heter Canastra tror jag. Det var riktigt roligt måste jag säga.

Tog några cider och en drink under kvällen så skönt med semester.

Sedan var det dags att gå ner och sova i vår lilla friggebod.


Ovido - Quiz & Flashcards