Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Ner på stan

Av caramia122 - 29 juli 2009 00:00

Vaknade när klockan var runt halv nio efter en natt av att Linda har sagt att jag har snarkat hahahha. Hemma säger Rickard att jag nästan aldrig snarkar men jag känner mig täppt i näsan och det blir ju kanske värre när man vet att man inte ska göra det.

Men iallafall så gick vi upp och åt frukost. Fick smaka en jätte god frukost korv som de hade köpt igår när de var iväg.

Sedan var det dusch dags. Sedan betämde Linda och jag att vi skulle ner på stan och kika lite så vi parkerade utan för Linda släktingar som bor där nere.

Vi började att kolla på några små hus som e riktigt gamla och då började det regna lite med det var inte mycket.

Sedan gick vi i en massa affärer men jag hittade inget faktiskt.

Vi käkade lunch på ett ställe. Vi beställde varm smörgås med sallad. Jag tog kyckling med mozzarella och soltorkad tomat. Maten kostade bara 40kr men när tallriken kom blev jag så full i skratt. Där låg en liten halv baguett med en liten bit fyckling file och en liten liten liten soltorkad tomat och till sattad var det en skiva gurka, en liten bit tomat och 1/7 del sallads blad. Hahahhahah. Men det fick duga till lunch.

Eftersom vi blev bjudna igår på middag så var det Lindas och min tur att bjuda dem och då hade vi bestämt att vi skulle grilla och bjuda dem på min potatis sallad.

Så vi hade sagt att vi skulle tända grillen vid 18.45 men eftersom de var hos släktingarna och hjälpte dem med att flytta åt ngn annan släkting så fick vi vänta ett tag till.

När de sedan kom hem så var maten nästan klart. Gud så gott det var och vi hade olika såser till.

Sedan var det linda som fick diska igen eftersom jag nästn helt hade fixat maten. Vi hade bestämt sysslorna från början.

Efter så blev det som kvällen före. Kort spel och drink så första omgången vann Uffe och jag och andra Linda och Irene.

Sedan var det dags att borsta tänderna och lägga sig.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caramia122 - 22 augusti 2012 22:40

Fattar inte hur jag kan vara så trött. Denna vecka har jag vart helt galen trött. Hoppas det går över. Idag blev det en riktigt lång dag fån 06.30 till 19.00. Eftersom vi hade apt på kvällen så blev det så många timmar. Och humöret kanske inte blev...

Av caramia122 - 19 augusti 2012 13:46

Så där ja. Nu sitter vi på Landvetterns flygplats igen för att ta planet tillbaka till Bromma. Vi är ute med tiden med tanke på att inchekningsdisken inte ens är öppen hahah. Vi tyckte att det kunde skönt att vara ute med tiden. Denna helg har vart k...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 17 augusti 2012 19:34

Så där ja nu är man i Göteborg. Mia och jag började planera för några veckor sedan att vi skulle ned hit. Och nu är vi här:-). Vi bor nere vid centralen så det e en bit från Avenyn men va faan . Snart så tänkte vi ta oss ned åt stan och glo. ...

Ovido - Quiz & Flashcards