Alla inlägg den 19 september 2009

Av caramia122 - 19 september 2009 00:00

Vaknade ungefär vid halv nio och Rickards pappa hade fixat frukost åt oss.

Det var en härlig morgon eftersom solen sken och det var alldeles tyst.

Herrarna bestämde sig för att de skulle ut och pula på gården men jag kände inte för att göra det så jag bestämde att jag skulle ut i skogen och plocka blåbär och svamp.

Jag hittad lite svart tratt kantarell men det var inte så mycket och så fick jag ihop lite blåbär.

Vi gick ner till bryggan en vända också.

Frågade sedan om de var intresserade av att få blåbärspaj. Vilket de var så då var vi tvugna att åka ner och handla lite saker till det.

När vi kom hem igen så gick jag ut i skogen igen eftersom det behövdes lite blåbär till. Fick ihop ganska mycket  så jag gjorde i ordning 2 stycken.

Sedan så rensade jag svampen. Ganska komiskt eftersom jag egentligen inte tycker om svamp men det är skoj att göra någon annan glad.

Sedan var det dags för middag och då bjöds det på kött och potatis med rödvinssås med ett glas rött. Till dessert så tog vi min blåbärspaj och vanilj visp och en en klick grädde och kaffe.

Sedan kollade vi på en rätt bra krigs film och drack 2 cider.

Vid tolv var det dags att gå och lägga sig igen.

Ovido - Quiz & Flashcards