Alla inlägg den 22 maj 2009

Av caramia122 - 22 maj 2009 00:00

Började jobba i morse vid halv åtta och sedan så stack jag vid 11 eftersom jag skulle in till stan och ta bussen upp till Bollnäs vid 13.00

Slängde i mig en burgare på stationen eftersom jag inte hann med ngn lunch på jobbet.

Buss resan tog ett tag ca 3 timmar. När vi hoppade av så plockade Emil upp oss. En polare till Linn och hennes kille åkte samma buss upp som mig.

När vi kom fram så gick Linn med Virre och Fredrik ner till Olle och Carina eftersom de skulle sova där samt Linn syrra och David. Själv så hoppade jag in i duschen. Skönt efter buss resan.

Vid 18 började folk att droppa in. Jag hade lovat Linn att hjälpa henne med att plocka fram mat och ha koll på när saker och ting tog slut.

Sedan när vi hade käkat klart och alla hade gått in efter ett par timmar så hjälptes jag och Anna åt och plockade in alla saker utifrån. Det tog en stund men det var skönt att slippa att göra det på lördag morgon.

En sak var ju rolig och det var att Linn hade bjudit in Åsa Jinder med sin make Jonas till deras fest.

Jag frågade då Åsa om hon kände igen min morfars bror som också har spelat nyckelharpa i en massa år och jo visst kände hon honom. Hennes pappa besöker honom typ varannan vecka.

Sedan så hade Emils kusin legat i lumpen med en kille hemmifrån Gimo för ett gäng år sedan. Snacka om att världen e liten.

När det var slut på gäster så var det dags att nanna kudde. JAg fick sova i deras sköna soffa så vid 01.30 somnade vi helt slut.


Ovido - Quiz & Flashcards