Alla inlägg under mars 2009

Av caramia122 - 4 mars 2009 22:00

Öppnade i morse på jobbet och det var inga konstigheter. Hela dagen flöt på som den skulle.

Efter jobbet så gick jag hem till gamla lägenheten för att försöka packa lite igen. Lyckades väl inte så där jätte bra med det.

Hamnade istället framför datorn med att skicka elektroniska flyttkort.

Efter så pckade jag "dramaten" vagnen full med gardiner som jag gick med till nya lyan. Sedan bar jag iväg hem till Robbans lägenhet för vi hade bestämt att vi skulle kika på vad som fanns uppe på vinden som jag skulle ta med mig på lördag.

Det var ju inte det lättaste eftersom det var ganska mycket där uppe. Möjligtvis går det bättre när vi plockar bort soff delarna.

Sedan visade jag honom nya lägenheten och efter det så gick jag hem för då hade min lilla sötnos lagat middag åt mig.

Tack Rickard !!

Efter middagen blev det lite tv tittande och sedan packade jag ner köks saker ngn timme och sedan var det bara att hoppa i säng.

Natti natt

Av caramia122 - 3 mars 2009 00:00

I dag så började jag 7.30 så vid åtta fick jag sätta mig och försöka ringa in en vikarie. Vi fick en tjej/dam som verkar bra.

På em så gick vi ut med barnen på en promenad till parken vilket var väldigt uppskattat av dem.

Efter jobbet så stod Linda utanför min port och väntade på mig. Vi skulle köra lite saker till nya lägenheten i hennes lilla bil.

Måste ju säga att jag blev lite imponerad för den svalde ganska mycket kartonger för att vara så liten.

Vi körde nog mellan 17-19 så sedan bjöd jag Linda på mat. Det blev från Toppwook i Hässelbystrand. Riktigt gott var det.

Så vi käkade middagen i nya lägenheten eftersom vi hade kört dit bordet och stolarna.

Efter så åkte jag hem till gamla adressen för Rickard var på väg. Jag hade köpt mat åt honom med som han skulle få.

Sedan blev det duschen och ett samtal med mammsen för att stämma av lite inför när de kommer.



Av caramia122 - 2 mars 2009 00:00

Jaha i morse så började jag klockan 08.00 Första dagen efter det att Linn har slutat. Kände lite konstigt måste jag säga eftersom vi har jobbat ihop i ca 1 1/2 år.

K och jag var inne och hade planering denna morgon så alla barn var ute med de andra pedagogerna på andra avdelningen.

Vi tog inte in någon vikarie idag för vi kände att vi skulle klara oss.

Efter jobbet så skulle jag hämta mina nycklar hos bovärden Tommy så chefen var snäll och gav mig skjuts dit. Tackar !!

Det gick smidigt . Pratade en del och frågade om en del saker och så beställde han nya bänk skivor till mig.

Efter jag fått nycklarna så gick jag upp i lägenheten och kikade. Riktigt skönt att få lite större måste jag bara säga. Mattan i köket var inte så hemsk som jag hade fått för mig men inte e den vacker.

Insåg att jag måste köpa plast att sätta för i duschen/badkaret för annars ser grannarna i andra huset allt man gör på toan .Kanske inte så roligt alla gånger ;)

Efter så gick jag hem och plockade ordning lite saker som sedan Rickard och jag gick upp med.

Jag satte faktiskt upp ett par gardiner . De passade inte riktigt men det var ju bara en nödlösning tills vidare. Måste fixa nya hängare till gardin stängerna i vissa rum för de passade inte.

Av caramia122 - 1 mars 2009 19:18

Låg kvar i sängen och kikade på LA Inc. Roligt att kika på när de tatuerar folk. Vissa saker de gör blir ju så fina.

Sedan hoppade jag upp och åt någon smörgås för sedan skulle jag iväg till L och hämta mina jobb nycklar.

De hade tagit ut alla möbler och hon höll på att skura. Hon var så snäll. Jag fick en flaska bubbel ochen bad boll och inte nog med det så fick jag ett present kort på khopanghang eller hur man nu stavar det. TACK SNÄLLA !!!

Innan jag gick så kom tjejen och killen som skulle hyra hennes lägenhet och de verkade jätte trevliga.

Efter så tog jag bussen till Spånga och hoppade på pendeln och träffade Rickard på pendeln. VI åkte i väg till Ikea för att kika på köks bord.

Hittade lite småsaker som gäst tofflor,badkars matta och andra så saker.

Sedan gick vi till Jysk för att kolla på ett bord jag hade sett men jag tror inte att det blir det för det var lite dålig kvalitet på det.

Gick även in på Rusta och köpte rengörings saker tills städningen nästa helg.

Sedan tog vi bussen upp till Vällingby. Sedan gick vi hem och just nu sitter jag i ett fotbad. Så himla skönt och resten av kvällen går åt att slappa tror jag.

Pratade även med L och de var nästan hemma uppe i Bollnäs när jag pratade med henne sista gången.

I morgon hämtar jag fresten nyckeln till min nya lägenhet. :)


Kram på er


Ovido - Quiz & Flashcards