Alla inlägg under mars 2009

Av caramia122 - 24 mars 2009 00:00

I dag på jobbet så började vi lite mer med påsk pyssel. Jag tog de tre minsta så de fick måla en varsin toalett rulle som ska bli en kyckling.

De var så duktiga så :)

Efter jobbet så åkte jag hem och vi hade bestämt att Rickard skulle ringa när han var i centrum så skulle jag komma ner och vi skulle hyra film.

Det blev 3 st komedier och vi hann kika på en.

Vi värmde pizza som vi köpt på Lidle och den var helt okej.

Innan vi käkade hann jag ta ett varmt bad, så skönt.

Efter filmen så var det dags att sova.

Av caramia122 - 23 mars 2009 00:00

Jaha måndag igen. Allt gick bra på jobbet men ingen ny efter Linn har hittats ännu. Men det e tur att vi har en bra vikarie som ser vad som ska göras osv.

Nr jag slutade idag så gick jag hem och ordnade med tvätten. Upptäckte igår att jag hade så mycket så jag bokade tvättstugan. Det e tur att det går ganska lätt att få tvätt tider. Peppar peppar.

Sedan värmde jag resterna från går dagens middag som var Taccos.

Pratade med Jane en vända i tel och sedan kom RIckard hem. Han hade köpt med sig en jätte fin ros till mig. Tack älskling !

Vid sju så gick jag ner till tvättstugan och tur som jag hade så fick jag tag i fler maskiner eftersom inte alla var uppbokade.

Sedan kom Irene, Robbans mamma ner för vi skulle byta nycklar. De e så snälla och har hand om min reserv nyckel fall om ngt skulle hända.

Sedan kom jag hem och vid 22 var det dags att knoppa.

Av caramia122 - 22 mars 2009 22:28

Ja ha nu e helgen nästan slut igen.

På förmiddagen tog vi det lungt och sedan vid halv ett kom Linda och hämtade oss och ville ha sällskap i Vällingby centrum.

Där handlade vi lite middags saker bla. För vi bestämde att vi skulle käka hemma ihop.

Efter så släppte hon av oss hemma. Hann då plocka lite i lägenheten eftersom det fanns några kartonger kvar med kläder i.

Sedan kom hon vid kvart i sex så började vi laga middag. Det blev Tacos.

Efter kikade vi på tv och snackade och nu kikar vi på Beck och strax e det sov dags.

Natti natti

Av caramia122 - 21 mars 2009 00:00

Tänk vad tiden går fort. Idag har jag och älsklingen varit ihop i 1år. Shit vad tiden går.

Vi tog det lungt idag på dagen. Var bara hemma i Sumpan.

Vid 15.20 tog vi tunnelbanan in till stan. Vi fick ju ett presentkort av Linn innan hon flyttade till Khopangang.(Nettan har glömt att svara men det e en Thailänsk restaurant på söder).

Vi hade bokat tid vid 16.00 Köpte en Singha (öl) innan vårt bord vart klart. Sedan visades vi till bordet. Där visade jag upp presentkortet som det stod att man skulle göra. Vi beställde sedan maten som var en rätt med Kyckling och chaswenötter.Frågade då en gång till om hon sätt kortet och hon svarade då ja. När vi beställde en öl till så efter en stund så kom de och sade att det inte var gilltigt. Men va faan e detta.

Det visade sig att de hade gjort ett ägar byte och att de gamla ägarna hade ringt runt till dem som fått dem. Inget som Linn visste om.

Men som tur var kom den nya ägaren fram och beklagade hela situationen och sade att vi självklart inte skulle betala ngt. Men faan middagen förlorade lite av sin glans.

Efteråt så tog vi en promenad upp en bit på Götgatan och sedan tog vi tunnelbanan till t-centralen och sedan vidare med buss till Dramaten.

Vi hade biljetter till Muntra fruar från Windsor med bla Börje Ahlstedt.

Första halvan var seg men vi stannade kvar och kikade klart. Det höll på mellan 19.00 tills 22.20

Efter så åkte vi hem till Sumpan igen.


Av caramia122 - 20 mars 2009 00:00

Började jobba 7.30 i morse. Fullfart direkt. Fortsatte där Karin och jag slutade i går kväll. Jag tog ner yttligare 2 hyllor. Sedan så var det dags att plocka i ordning innan vilan.

Det blev riktigt bra. Linn fick se ombyggnaden på mms och hon tyckte också om det :)

Efter jobbet åkte jag hem till mig och plockade i ordning lite saker som jag skulle ha med hem till RIckard eftersom vi ska spendera helgen där.

När jag kom till SUmpan så handlade vi och vi bestäde oss för att göra taccos. Så gott.

Sedan var det dags för Let´s dance. Hann kolla alla danser men när det var dags för pause så slocknade jag. Hde ställt klockan på ringning men jag snoosade om så jag missade slutet. Var ju tvungen att kolla upp slutet på nätet. Jippi det blev Laila och  Magnus som gick vidare. Grattis.

Sedan var det sängen nästa.

Av caramia122 - 19 mars 2009 22:26

I morse var det sovmorgon så himla skönt. Började egentligen halv nio men eftersom jag skulle köpa sallad till mig och Karin tills i kväll så kom jag lite senare.

På jobbet flöt allt på som vanligt. Vi stängde kl 15.45 eftersom vi skulle ha Apt träff.

Denna gång var vi på stugan och gick igenom en massa saker.

Karin och jag hade bestämt att vi skulle vara kvar och dra ner 3 garderober som chefen tyckte att vi kunde göra något annat med. SÅ vi satte igång och slet loss dem.
De satt ganska hårt men vi fick loss dem. Men så klart så hann vi inte färdigt så det e bara fortsätta i morgon. Då ska vi även ta ner en hylla .

Så jag var inte hemma föräns klockan 21.30 ikväll.

I morgon så börjar jag halv åtta tills kl halv fem men det e inga problem.

Tack Karin för att du e sådan underbar kollega!

Av caramia122 - 18 mars 2009 22:22

Morse var det öppning igen på schemat. Allt gick bra hela dagen.

Efter jobbet så gick jag hem en vända och plockade upp några saker som jag skulle tvätta. Medans maskinen gick så gick jag till gamla lägenheten och plockade ut tavel krokarna som de gnällde på.

Sedan tillbaka och plocka ut tvätten och hem.

Väl hemma så plockade jag ur kartonger och städade hela lägenheten.

När Rickard kom hem så gkorde vi några smörgåsar. Sedan skulle vi kika på Efterlyst men ingen av oss höll oss vakna.

zzzzzzzzzzzzzzzz

Av caramia122 - 17 mars 2009 21:42

Jag kom på att jag har några bilder som jag kan lägga upp från nya lägenheten. Kanske inte de bästa men ändå några.

Köket e före och efter och sedan utsikten från ena hållet i vardags rummet.


Ovido - Quiz & Flashcards