Alla inlägg den 7 januari 2011

Av caramia122 - 7 januari 2011 21:15

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen. Får ju lite bastning av Linn mellan åt att jag inte bloggar hahhaha.

I torsdags var det ju trettondags afton och på fredagen hade jag tagit ledigt. Så skönt eftersom jag har jobbat hela julen vill ju spara så många dagar som möjligt eftersom jag inte har så många som mina kollegor.

Jag hade pratat med Linn om att de ev skulle komma ner på onsdagen till hennes pappa men han var sjuk så de skulle inte komma ner. Hon kom med ett förslag att Rickard och jag kunde komma upp till dem.

Rickard tyckte att det var ett bra förslag så vi tackade ja. Så i tisdags kväll så bokade jag våra biljetter till Bollnäs.   

Så i torsdags förmiddag vid 11.15 gick vår buss upp. När vi kom fram så kom Emil och Linn och hämtade upp oss. När vi kom hem till dem så gick vi in i gäst huset där Rickard och jag skulle få "bo" under tiden vi var där. Sååå fint ! Det hade Emil byggt bra och Linn inrett bra.

Sedan så tog vi oss en fika och kollade bandy på tv eftersom det var Edsbyn mot Bollnäs och Bollnäs vann som tur var.

Sedan så var det dags för att äta mat. Linn hade förberett en jätte god gryta med chorizo och fläskfile. Måste ta recceptet på det.

När vi åt så satt vi på deras uppvärmda inglasade altan och myste. Efter maten blev det kort spel. Plump och gissa vem som vann ??? Jo jag spöade de andra med en massa poäng. När klockan var 22 så gick vi upp för att kolla på filmen Varg med Peter Stormare. Den var inte så jätte bra så nr den var slut var det dags att sova.

På fredagen hade vi sagt att vi skulle äta frukost vid 09.30 Ja hade sovit jätte skönt. Det känndes som att vara på ett hotell för oss :)

Efter frukosten begav vi oss in til Bollnäs för att kolla i lite affärer. Jag hittade en bok och några saker till jobbet. Sedan tog vi lunch på ett ställe. Vi bjöd Emil och Linn eftersom de bjöd oss på så mycket annat när vi var där. Jag åt en toast som var otroligt god så jag åt alldeles för mycket.

Sedan åkte vi hemåt igen och klädde på oss varma kläder eftersom vi skulle få åka snöskoter. Det har jag inte gjort sedan jag var runt 10år eller yngre. Jösses så skoj det var. Jag körde nog värst som vanligt och Rickard var lite lugnare. När vi skulle köra precis så kom Poffen (Emils kusin ) förbi och snackade.

När vi vart ute ett tag så var det dags att gå in och värma oss. Vi bestämde att vi skulle ses om 11/2 timme så alla kunde softa och vila upp sig.

Sedan var det dags att spela kort igen men det gick lite sämre för mig denna dag tyvärr. Vi gjorde en pause eftersom vi skulle fixa ordning middagen som var taccos. Efter så fortsatte spelet och till slut var det Emil som vann men räknade vi ihop poängen från dagen innan så var det jag som vann totalt. Jippi hahhaha.

Sedan var det dags för säsongens första Let´s dance så det kikade vi på. Skoj var det. Få se vem som vinner i år. Efter det tackade vi för oss och gick ner. KOllade lite på tv:n där nere innan vi gick och sov.

Ovido - Quiz & Flashcards