Alla inlägg under januari 2009

Av caramia122 - 24 januari 2009 00:00

Hade ställt klockan på 09.00 Jag hade bestämt med Jane att jag skulle passa tjejerna medans de flyttade. Mamma var så gullig och gjorde en super god omelett till mig.

Sedan tog jag mig en promenade till Janes nya lya.

De åkte iväg och jag och tjejerna var kvar en stund. Sedan bestämde vi att vi skulle åka iväg och hämta pulkorna och åka hem till mamma.

Jag fick låna deras bil och gissa vad skönt det var att köra bil igen :)

Jag hade även messat till svägerskan och sagt att Lucas var även han välkommen.

Så han var också på väg.

Tjejerna och jag var ute en stund och åkte pulka. Mamma och pappa har en perfekt backe på gården där även brorsan och jag åkte när vi var små.

Sedan gick vi in eftersom det var dags för lunch för Elina och Andrea ville rita.

När Elina var klar så kom Lucas. Så då skulle Elina vila. Medans fikade vi.

När hon vaknade tog vi och satte henne i vagnen och Andrea i en pulka och Lucas en andra. Sedan tog Rickard och jag med gänget till Ica för att handla.

När vi kom hem så blev det pulka åkning igen även för mig och Rickard.

Vi hann även med att äta middag som mamma gjorde som var Kyckling med möggelost sås och ris och sallad. Så gott. Efter blev det kaffe med tårta eftersom de skulle fira mig och Rickard i efterskott.

Andrea och Lucas spelade också dock teater för oss.

Vi åkte sedan hem till Jane och Marcus där ungarna skulle ha disco och sedan var det dags för Körslaget där tyvärr lag Magnus åkte ur.

Sedan knallade vi hem och softade en stund sedan sloknade vi alla ganska fort

Av caramia122 - 23 januari 2009 00:00

Äntligen fredag igen. Tänk vad det är skönt med helg.

I dag så hade vi lite mys pys med barnen på jobbet. Vi hade fått filmer från ett barn så vi rullade in tv:n med videon i så kollade vi på en film. När det var dags för mellis pausad vi och åt och sedan kollade vi vidare och då hade vi poppa popcorn åt barnen vilket var populärt.

När jag slutade så tog jag tunnelbanan in till centralen för att möta Rickard där. Vi käkade och sedan var det dags att ta sig till Tekniska där vi tog bussen hemmåt till mamma och pappa.

När vi kom hem till dem var även min bror med fru och fasters lilla älskling där.

Kollade lite på Let´s dance och fikade med dem innan de åkte hem.

Mamma och jag satt uppe lite till och pratade och kollade på LA Inc medans pappa och Rille gick och slaggade.


Av caramia122 - 22 januari 2009 19:32

I morse fick jag åka med en kollega till jobbet eftersom hon bor rätt nära där Rickard bor. Lite lyx för engångs skull.

Tydligen hade jag väckt mitt hjärta kl 02.30 i morse och klappat på honom och sagt att det är dags att gå upp. Stackarn men han kunde iallafall somna om som tur var.

Allt flöt på på jobbet.

Tog bussen mot Sumpan igen och gick till Synsam för att köpa lins vätska.

Träffade hjärtat utanför och han hade vart och handlat middag.

Jag har mått lite konstigt på eftermiddagen så han var gullig och gjorde i ordning middagen som blev Taccos.Efter att ha ätit det så mår jag bättre. Tack älskling !

I kväll spelr Sverige mot Kroatien i handboll,jag undrar hur det kommer att gå.

Nä nu är det dags att softa lite och försöka att brodera på tavlan som mitt gudbarn skulle ha haft för länge sedan.


Kram på er alla !!

Av caramia122 - 21 januari 2009 00:00

I morse öppnade jag på jobbet. Konkade med mig tvätt hemmifrån mig eftersom det skulle tvättas idag.

Så skönt. Slutade halv tre och tog bussen tjugo i tre mot Sumpan.

Hann softa lite innan det var dags att knalla ner i tvättis. Eftersom Rickard kom senare så börjde jag.

Sötisen var ny klippt när han kom hem,så söt.

Sedan blev det middag. Jag lagade i ordning pasta med möggelost sås. Til det så åt vi upp en slags salami som Rickard hade fått från sitt jobb. RIktig god middag blev det.

Som tur var hann vi klart med tvätten innan programet Semester firare började.

Sedan blev det en dusch och slappning på soffan där jag slaggade in.


Av caramia122 - 20 januari 2009 00:00

Började klockkan 07.30 i morse. Lite seg men det blir man ju varje dag när det e så mörkt.

Började vår inskolning med ett nytt barn iag på jobbet och det tyckte jag gick bra.

I dag fick förfrågan om jag kunde tänka mig att vara barnvakt över en natt  i Februari. Får se hur det blir måste först kolla upp en del saker.

Sedan så åkte jag upp till Vällingby och strosade omkring och passade på att köpa schampo och balsam samt inpckning på H&M. Håret kan ju behöva sig en inpckning i bland.

Sedan kom Rickard för vi hade bestämt att vi skulle gå på bio tillsammans.

Han var så snäll så han offrade sig att gå på den nya filmen Bröllops duellen. Den var helt okej men det var verkligen en tjej film.

Men det var skoj att se den .

Sedan gick vi hem och middagen fick bli korv med bröd.

Passade även på att skämma bort honom med att han fick ett fotbad. Det var riktigt poppulärt kan jag lova.


Av caramia122 - 19 januari 2009 21:41

Började vid 08.00 i morse. Skönt med sov morgon eftersom någon "underbar" människa rökte i sin lägenhet i morse vid 04.20 så det stank i hela min lägenhet. Riktigt vidrigt !!!

Vi hade planering på jobbet idag på jobbet så vi på våran avdelning var inne.

Efter jobbet så tog jag tunnelbanan i till Medis och gick på bio med Louise.

Vi kikade på nya Wallander filmen som faktiskt var riktigt bra. Är att rekommendera om man gillar Wallander.

Sedan åkte jag hem och där hade min underbara pojkvän fixat middag. Pasta och korvstroganoff. Super gott hjärtat ! Tack !!

Sedan blev det tv tittande

Av caramia122 - 18 januari 2009 00:00

Vaknade vid 9.20 så då hoppade jag in i duschen och sedan stod frukosten på bordet.

Efter det slappade vi lite i soffan och läste DN tidningen.

Vid 13.25 så var det dags för oss att ta bussen tillbaka till stan. Det tog sin lilla tid och sedan bytte vi till tunnelbanan vid Danderyds sjukhus och sedan vidare hem.

Sedan så strosade vi runt i lite affärer och kollade på skor innan vi gick hem. Middagen vi gjorde bestod av pannkaka och sylt. Ganska gott för det var ett tag sedan jag åt hemma lagade.

Sedan tvättade vi en maskin och slappade resten av kvällen.

Av caramia122 - 17 januari 2009 20:21

Vaknade vid 09.15 av att Rickards pappa sade att det var dags för frukost.

Efter någon timme hoppade jag in i duschen sedan bar det av till torget på ön för att handla lite.

De släppte av mig när de skulle till Rickards farmor. Eftersom jag kännde mig förskyld så ville jag inte åka dit och smitta ner henne. Så jag tog en prommenad upp till Rickards pappas hus på 1km. När jag kom fram så gick jag ner till bryggan. Det var jätte tjock is på vattnet. Så himmla fint och i dag var det ju bara ca -5 grader.

När jag gick hemåt igen så kom de precis och då blev det lunch.

Sedan började de att kolla någon tråkig finsk krigs film så jag gick upp och lade mig för att läsa en tidning och lyssna på radio och sedan somnade jag. Det var skönt.

Vi åt sedan en kött gryta som Rickards farmor hade gjort som var super god.

På kvällen blev det körslaget och en Wallander film innan det var dags att sova

Ovido - Quiz & Flashcards