Alla inlägg den 2 januari 2009

Av caramia122 - 2 januari 2009 00:00

Vad skönt att slippa tvättstugan i morse eftersom jag tog den igår istället.

Tog det lungt på förmiddagen och eftersom vi hade bestämt med Rickards mamma att vi skulle till henne på kvällen så sa Louise och jag att vi skulle träffas vi kvart över två.

Jag tänkte att jag skulle ha tagit pendeln in men eftersom den var försenad så tog jag tunnelbanan in i stället.

Vi träffade på varandra direkt och började gå på Drottninggatan och bestämde att vi skulle gå till City kyrkans Café som Susanna hade sagt var rätt bra.

Det var ett mysigt och billigt ställe att fika på . Vi satt någo timme och pratade och sedan var det dags att röra sig hemåt eftersom vi skulle hem och hämta julklapparna till Rickards mamma.

När vi kom dit så fick vi Potatisgratäng med sallad och kyckling och ett glas rött vin. Sedan hade hon gjort jodgubbs suffle tror jag det hette.

Efter blev det även kaffe med likör och lussekatt och peppar kaka.

VI fick av henne ett varsit bädd sätt och lite pengar.

När vi är där så har vi så trevligt så timmarna flyger iväg.

När klockan var 01.20 var det dags för oss att tacka och åka hem och lägga oss.Tack för en trevlig kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards