Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Fest i blå hallen

Av caramia122 - 6 maj 2010 00:00

Idag så ska jag på fest i Stadshuset med jobbet. Hela Hässelby/Vällingby är inbjudna av stadsdelsförvaltningen. Ska bli riktigt skoj och det är tur att jag kan börja äta som vanligt igen.

Jag hoppade på tunnelbanan här hemma och på den satt mina kollegor som också skulle dit.

När vi kom dit så fick vi gå upp en trappa till gyllene salen där vi fick en varsin drink. Efter det så var det dags att gå ner och sätta oss till bords.

Det var jätte fint upp dukat och vi fick in förrätten. Den var jätte fint upplaggt och super god. Till det var det ett vitt vin som serverades. Jag fick alkoholfritt.

Sedan var det två killar som underhöll och det var ganska roande. De tog upp stadsdels direktören bla och gjorde roliga saker med honom och några andra.

Efter ett tag så kom huvudrätten in och den var rätt okej. Till den blev det ett glas rött och jag fick igen alkoholfritt och sedan bad jag om att få in en ramlösa.

Efter det så var det dags att besöka toaletten. När vi kom tillbaka så var vår varmrätt på väg in och det med pompa och ståt.

De hade satt in som tomte bloss i desserten så det sprutade massa .

Det var kanon gott och under tiden var det en grupp med afrikaner som spelade på "bongo" trummor.

När middagen var avklarad så var det dans uppe i gyllenesalen. Det var så där musik. Vi var kvar en stund men vi gick hem vid 22.30 så jag var hemma igen vid 23.20 ca.

Det var en kanon middag. Ska sätta in några bilder så ni får se. Skriver även in menyn för kvällen så ni kan se vad vi ätit.

 

                                           Meny

Cheescake på lagrad Svecia med sikrom och syltad rödlök samt kuvertbröd.

                                 ***************************

Lammytterfilé med Gotlandsgrönsaker,dillsky och färskpotatis.

                                ****************************

Vaniljglasstårta med hallonsorbet.

                                ***************************

                                      

        

              

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caramia122 - 22 augusti 2012 22:40

Fattar inte hur jag kan vara så trött. Denna vecka har jag vart helt galen trött. Hoppas det går över. Idag blev det en riktigt lång dag fån 06.30 till 19.00. Eftersom vi hade apt på kvällen så blev det så många timmar. Och humöret kanske inte blev...

Av caramia122 - 19 augusti 2012 13:46

Så där ja. Nu sitter vi på Landvetterns flygplats igen för att ta planet tillbaka till Bromma. Vi är ute med tiden med tanke på att inchekningsdisken inte ens är öppen hahah. Vi tyckte att det kunde skönt att vara ute med tiden. Denna helg har vart k...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 17 augusti 2012 19:34

Så där ja nu är man i Göteborg. Mia och jag började planera för några veckor sedan att vi skulle ned hit. Och nu är vi här:-). Vi bor nere vid centralen så det e en bit från Avenyn men va faan . Snart så tänkte vi ta oss ned åt stan och glo. ...

Ovido - Quiz & Flashcards