Alla inlägg den 17 juni 2009

Av caramia122 - 17 juni 2009 21:53

I dag så öppnade jag på jobbet. Redan klockan 07.30 började jag att pyssla i köket eftersom det var min och Karins tur att laga maten.

Jag kokade ägg och började fixa med lite annat.

Så jag stod i köket tills klockan var 11.00 och det var tur att Karin var med där inne för det var en massa göra.Detta gjorde vi bla

Koka ägg

Steka köttbullar och korv

Gjorde sallad

Rensade och delade jordgubbar

Ren gjorde färskpotatis

Lade upp olika sill

Ja förmiddagen rullade på. Innan vi åt luchen så firade vi av de barn som ska börja skolan. De fick varsin mugg som Karin hade målat,ett sång häfte som Anna och jag fixat i ordning och sedan cd skivan som jag har fixat.

Efter jobbet så åkte jag hem. Satte i mång med att folla den sista gardinen.
När Rickard kom hem så städade vi och packade ordning lite saker.

Efter var det dags att käka middag. TIll dessert blev det jordgubbar och körsbär. Smarrit.

Nu kikar vi på nyheterna och strax är det dags att sova.

Trevlig midsommar alla nära och kära om jag inte hinner skriva

Ovido - Quiz & Flashcards