Direktlänk till inlägg 20 april 2010

R.I.P min älskade Murre.

Av caramia122 - 20 april 2010 17:15

Vaknade i morse vid 04.40 av att Murre jamade som sjutton nere i hallen. Han får ju inte gå ut stackarn för då skulle han sticka. Så jag fick så dåligt samvete så jag gick ner och kelade med honom och borstade honom och så han spann lilla gubben. Kändes hårt att veta att pappa skulle vara hos vetrinären vid 10.20 men som sagt bäst för Murre.

Mamma och jag samt Jane,Elina,Ulla och mormor åkte till Thun´s och handlade. Hade jag inte gjort det så skulle jag ha följt med pappa men det kanske var bäst att jag inte var med.

När vi kom hem så frågade jag pappa ur det hade gått och det hade gått bra sade han . Murre hade vart jätte duktig. Vetrinären sade att han nog hade haft väldigt ont och det var bra att vi gjorde så här.

Mamma och jag åkte en vända till mormor för att kolla på hennes nya köks bord.

Jane skulle göra naglar så jag tog Elina en stund och vi gick på en promenad .

När jag lämnat henne igen så gick vi ner i källaren och pappa hade gjort en liten låda som Murre låg i. Han hade fått ett underlägg samt en filt att ligga på. Sedan fick han en bit filt över sig och sedan skickade vi med en porslins katt så att han får sällskap.

Pappa hade grävt en grop som vi begravde Murre i. Djup var den så att inget djur får tag i honom.

Sov gott älskade Murre !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caramia122 - 22 augusti 2012 22:40

Fattar inte hur jag kan vara så trött. Denna vecka har jag vart helt galen trött. Hoppas det går över. Idag blev det en riktigt lång dag fån 06.30 till 19.00. Eftersom vi hade apt på kvällen så blev det så många timmar. Och humöret kanske inte blev...

Av caramia122 - 19 augusti 2012 13:46

Så där ja. Nu sitter vi på Landvetterns flygplats igen för att ta planet tillbaka till Bromma. Vi är ute med tiden med tanke på att inchekningsdisken inte ens är öppen hahah. Vi tyckte att det kunde skönt att vara ute med tiden. Denna helg har vart k...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 17 augusti 2012 19:34

Så där ja nu är man i Göteborg. Mia och jag började planera för några veckor sedan att vi skulle ned hit. Och nu är vi här:-). Vi bor nere vid centralen så det e en bit från Avenyn men va faan . Snart så tänkte vi ta oss ned åt stan och glo. ...

Ovido - Quiz & Flashcards