Alla inlägg den 6 april 2011

Av caramia122 - 6 april 2011 18:13

Sov lite längre i morsen men sedan hoppade jag upp och kokade ägg till frukost. Så gott .

Sedan kikade vi lite på tv4:as morgon program.

Rickard skulle uträtta lite ärenden så han gick vid 11 så då satte jag igång med att rensa lite i köket. Har ju så många plast burkar över allt så nu försökte jag att få ordning på det. Många ska ju tillbaka till jobbet och sedan gjorde jag ordning ett skåp åt de som vi sa ha kvar här hemma.

Känner att det var lika bra att göra lite nytta nu när jag är pigg för snart vet man ju inte hur man mår och hur mycket man orkar göra.

Satte även in 2 bilder på Elina och Andrea i en ram. Tänk vilken tid det ska ta att komma tillskott att få det gjort.

Sedan så bestämde jag mig för att lägga ut mina svarta stolar på blocket eftersom de bara står och tar plats. Så fram med dem och fota. Efter någon timme så hade jag fått ett mail av en kvinna som ville köpa dem. Så hon kom efter sitt jobb vid 16.15 och köpte dem.

Innan hon skulle komma gick jag ner och köpte en lite mjölk och lite annat för jag hade fått för mig att jag skulle baka socker kaka. Så när hon kom stod ena inne i ugnen.

När hon hade hämtat stolarna slängde jag ihop en till. Messade till mamma och sade att hade de bott närmare så hade de kunnat komma och fika. Men jag sade att jag skulle frysa in så de får smaka när de kommer. Åhh vad jag önskar att vi bodde nära varandra. Tänk vad mysigt att bara kunna gå över och ta en fika eller käka middag ihop mitt i veckan.

Rickard får köpa med sig kina mat på vägen nu när han kommer det e ju bara sååå gott.

I morgon är det dags. Det blir sjukhus för hela slanten. Börjar vid S:t Göran klockan 10.40 har jag första tiden. Ska då träffa Dr Carl-Eric Lejonmarck för min 1 års kontroll efter Gastric operationen. Tänk att jag har lyckats gått ner ca 43kg det känns så skönt. Sedan efter det kl 11.00 så ska jag träffa dietisten.

När dessa två besök är över så bär det av till Ks och Radiumhemmet. Då ska jag äntligen få träffa dem och höra vad de kommer att ge mig för behandling. Det har ju tagit sådan tid innan jag fått komma. Men det blir nog bra det här.

Mia ringde idag också, var lite skoj eftersom jag tänkt på henne i går eller om det var i morse. Hon och Anders undrade om vi ville komma över på middag hos dem på lördag vid 17-17.30 Så skoj det ska bli att träffas igen. Tack käda vänner !!

Tänker även på dig min andra vän och håller tummarna att allt ska gå vägen denna gång. Även om vi inte pratar jämt så finns du i mina tankar   

Ovido - Quiz & Flashcards