Direktlänk till inlägg 20 april 2011

In igen

Av caramia122 - 20 april 2011 20:45

Vaknade i morse vid 04.00 och mådde illa. Råd frågade med Rickard och om jag skulle ta tabletterna mot illa måendet och det tyckte han att jag skulle göra.

Sedan gick han till jobbet och jag skulle försöka sova om men jag hade svårt att göra det.

Vid åtta var jag kall svettig och tryck på bröstet.

Pratade lite med mamma om hur jag mådde. Bestämde mig för att ringa till min kontakt sjuksköterska även om jag skulle till Radiumhemmet senare.

Jag ville att en läkare skulle skriva ett intyg till mig att jag inte kan åka på kryssningen jag hade bokat.

Mona som sköterskan heter ringde upp och jag berättade om mitt tryck på bröstet. Vi bestämde att när jag kom till mottagningen skulle de ringa efter henne.

Jag åkte dit till 09.30 så jag var tidig. Då kom en sköterskan som sköter i och ur sättningen av cellgiftet och frågade hur det var med mig och tog in mig och tog bort röret där cellgiftet suttit.

Mona hade redan prata med dem så de tog ett EKG. Jag var nog där i 15 minuter och sedan fick jag gå ner till mottagningen och Mona. Jag skulle få träffa en läkare som skulle få kolla på svaret.

Han var från asien så jag hade svårt att förstå vad han sade. Men han ville att jag skulle ta nya blodprover och medans skulle han prata med en kardiolog(hjärtläkare). Han kom tillbaka innan jag hade kommit in. Han berättade då att EKG såg bra ut och att jag kunde gå hem. Han skulle höra av sig om proverna visade något.

Innan jag gick hem så fick jag intyget som jag bett om.

Tog en sjukresa hem eftersom jag mått som jag gjort. Väl hemma hann jag vara hemma i ca 1 timme innan han doktorn ringde igen och sade att proverna hade vist något och jag måste komma in till akuten och göra nya prover. Okej ??? Fattade ju inte riktigt vd de var för prover jag var tvungen att göra. Men men okej tog en sjukresa till akuten och där tog de prover och ekg. Fick rulla vidare längre in på akuten där en kardiolog pratade med mig. Jag fick berätta vad jag upplevt hemma med bröst smärtan och att läkaren på Radiumhemmet sagt att några saker vad höga när de tagit proverna på mig.

Kardiologen sade att jag skulle skrivas in på Thorax för de ville ha koll på mig om något mer skulle hända.

När det var besämt fick jag vänta att en sjuksköterska skulle komma och plocka upp mig och ta mig till Thorax.

Hamnade på HIVA= Hjärt intensiven.

De satte på mig en liten dosa som var som ett ekg så de kunde ha koll på mig.

Fick lite middag och sedan vr det bara att slappa resten av kvällen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caramia122 - 22 augusti 2012 22:40

Fattar inte hur jag kan vara så trött. Denna vecka har jag vart helt galen trött. Hoppas det går över. Idag blev det en riktigt lång dag fån 06.30 till 19.00. Eftersom vi hade apt på kvällen så blev det så många timmar. Och humöret kanske inte blev...

Av caramia122 - 19 augusti 2012 13:46

Så där ja. Nu sitter vi på Landvetterns flygplats igen för att ta planet tillbaka till Bromma. Vi är ute med tiden med tanke på att inchekningsdisken inte ens är öppen hahah. Vi tyckte att det kunde skönt att vara ute med tiden. Denna helg har vart k...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 17 augusti 2012 19:34

Så där ja nu är man i Göteborg. Mia och jag började planera för några veckor sedan att vi skulle ned hit. Och nu är vi här:-). Vi bor nere vid centralen så det e en bit från Avenyn men va faan . Snart så tänkte vi ta oss ned åt stan och glo. ...

Ovido - Quiz & Flashcards