Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Nu e det dags

Av caramia122 - 18 april 2011 19:56

I dag så var det dags för den första behandlingen. Jag åkte så jag var framme vid 09.10 men jag skulle inte vara inne föräns klockan 09.40 men hellre att vara för tidig.

Sköterskan ( som jag inte vet namnet på) kom och hämtade mig och visade mig till salen där jag skulle få behandlingen. Det var en massa sladdar som skulle kopplas in och sättas igång. Hon berättade en massa information som var bra att veta. Typ får inte kyssa Rickard och komma ihåg att spola två ggr när jag vart på toan. Samt kommer det någon droppe på stolen så måste det torkas av med vatten och tvål. Allt detta för att det inte är så bra för andra att få gifterna i sig/på sig dessa dagar som jag behandlas men sedan är det ingen fara.

Sedan så kom det en annan man in också som skulle få behandling så vi delade sal. Jag låg och läste Amelia medans droppet pickade på. Det tog 2 timmar så det var skönt att det inte tog så lång tid.

När jag sedan var klar fick jag min "sexiga" mag väska som jag ska ha cellgiftet i. Sedan var jag klar att åka hem. Innan jag lämnade avdelningen så tog jag en kopp choklad med min smörgås jag hade med mig.

Just ja under ett par dagar nu så måste man använda handskar när man ska ta ut något i kylskåpet och samma gäller alla kalla drycker och ingen kall mat får man äta. Anledningen är att man kan få stötar i händerna och dricker man så kan man få en massa stickningar i halsen och som andnöd men som tur är går det över när de tar bort giftet.

Sedan gick jag ner och beställde en sjukresa eftersom jag inte visste hur jag skulle reagera efter behandlingen. Resan gick bra hem.

När jag kom hem åt jag lite lunch och pratade med min kära kusin Jane i telefonen och även kära mammsan. Sedan softade jag några timmar i soffan.

När Rickard kom hem från jobbet så mötte jag upp honom i centrum för jag skulle kolla på solkrämer. Får ju inte utsätta mig för förmycket sol i sommar :(.

Sedan blev det lax och ris och hollandesie sås till middag.

Pratade även med Linda och Linn idag.

Samt att jag fick en hälsning från soliga Bahamas.

Än så länge mår jag bra .Inget illa mående så jag hoppas att det fortsätter på det viset.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caramia122 - 22 augusti 2012 22:40

Fattar inte hur jag kan vara så trött. Denna vecka har jag vart helt galen trött. Hoppas det går över. Idag blev det en riktigt lång dag fån 06.30 till 19.00. Eftersom vi hade apt på kvällen så blev det så många timmar. Och humöret kanske inte blev...

Av caramia122 - 19 augusti 2012 13:46

Så där ja. Nu sitter vi på Landvetterns flygplats igen för att ta planet tillbaka till Bromma. Vi är ute med tiden med tanke på att inchekningsdisken inte ens är öppen hahah. Vi tyckte att det kunde skönt att vara ute med tiden. Denna helg har vart k...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 17 augusti 2012 19:34

Så där ja nu är man i Göteborg. Mia och jag började planera för några veckor sedan att vi skulle ned hit. Och nu är vi här:-). Vi bor nere vid centralen så det e en bit från Avenyn men va faan . Snart så tänkte vi ta oss ned åt stan och glo. ...

Ovido - Quiz & Flashcards