Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Björklunds hage

Av caramia122 - 17 april 2011 19:15

I dag så messade Sussie och undrade om jag hade lust att träffa henne och barnen och gå till någon park. Jätte gärna ville jag det eftersom det skulle vara fint väder.

Hon frågade vart vi skulle träffas och då klack det till i mig att vi skulle kunna åka till Björklundshage som är en 4H-gård som ligger vid Islandstorgets tunnelbana och sedan en lite prommenad.

Sagt och gjort så bestämde vi det. Jag kilade in på Coop och köpte festis,små kanel snäckor och riskakor innan vi skulle träffas.

Det var skoj. Först tyckte Anton att det var lite läskigt men efter en liten stund så var det inga problem.

De hade 2 hästar, massa får och ett gäng med lamm ungar och vilket liv det var på fåren. Det var det värsta jag hört   hur de bääade. Det lät nästan som de skojade men det visade sig sedan att det var käk på gång.

Efter stund så dök även tuppen och hönorna upp i hagen. Sedan så gick vi in och lekte lite i parken. Anton tyckte att det var jätte skoj. Tog upp och myste med Olivia lite men sedan så somnade hon.

Vi satte oss på en bänk och intog vårat fika så gott i solskenet.

Efter nästan 2 timmar så började vi röra på oss hemmåt.

Uppe i V-by tog jag mig en korv till lunch medans jag väntade på Rickard. Vi gick ner till ÖB en vända och sedan till Lidl.

Hemma satte jag på en tvättmaskin och sedan så slappade jag en stund.

Lagade i ordning middag och det blev korvstroganoff och makaroner och sedan gjorde jag även ordning lax och ris som vi ska ha till middag i morgon.

Vet ju inte riktigt hur jag kommer att må i morgon eftersom det e första dagen med behandlingen.

Lite pirrig känner jag mig  men det kanske inte är så konstigt men det kommer nog att gå bra. Håll tummarna för mig mina vänner.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caramia122 - 22 augusti 2012 22:40

Fattar inte hur jag kan vara så trött. Denna vecka har jag vart helt galen trött. Hoppas det går över. Idag blev det en riktigt lång dag fån 06.30 till 19.00. Eftersom vi hade apt på kvällen så blev det så många timmar. Och humöret kanske inte blev...

Av caramia122 - 19 augusti 2012 13:46

Så där ja. Nu sitter vi på Landvetterns flygplats igen för att ta planet tillbaka till Bromma. Vi är ute med tiden med tanke på att inchekningsdisken inte ens är öppen hahah. Vi tyckte att det kunde skönt att vara ute med tiden. Denna helg har vart k...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 17 augusti 2012 19:34

Så där ja nu är man i Göteborg. Mia och jag började planera för några veckor sedan att vi skulle ned hit. Och nu är vi här:-). Vi bor nere vid centralen så det e en bit från Avenyn men va faan . Snart så tänkte vi ta oss ned åt stan och glo. ...

Ovido - Quiz & Flashcards