Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Dags för en mindre operation.

Av caramia122 - 12 april 2011 18:20

I dag var det dags igen för ett besök på Karolinska sjukhuset. Tur att det inte är såå långt dit. Men kan ju vara jobbigt att åka kommunalt efter behandlingarna men som tur är har jag ju fått ett färdtjänst kort som jag kan använda.

Som sagt så skulle jag dit och göra en liten operation men denna gång så är det med lokalbedövning.

Jag började morgonen så som jag avslutade kvällen igår. Det var att duscha och tvätta mig med en speciell svamp och schampo som man köper på apoteket.Två omgångar stod det att man skulle göra så det är lika bra att fälja anvisningarna. Det är inte billigt att bli sjuk inte. Okej tänker ni men alla bäckar små. Dessa svampar kostar 151kr och sedan är det tur att jag har kommit upp i frikort på apoteket för snacka annars om att man skulle bli fattig fort. Det är tabletter och salvor osv.

Tillbaka till dagen.

Vi åkte hemmifrån typ efter halv ett och var framme vid sjukhuset runt 13.20 cirka. Gick till kassan och anmälde mig,sedan hävisades vi till ett vänt rum.

Tog inte länge föräns en operations klädd kvinna kom dit. Kände på mig att det var mig hon skulle hämta innan hon ropade upp mitt namn.

Rickard fick sitta kvar och vänta. Väl där inne fick jag klä av mig på över delen och klä på mig deras "snygga" skjorta och långa strumpor att dra över jeans och mina strumpor.

Sedan fick jag 2 panodil och några äckliga droppar som skulle göra mig lite "lullig".Sedan så satte Passi som sköterskan hette in en nål i armvecket som man skulle ha fall om något hände.

Sedan var det dags att gå in på "operationen". Då var det flera sköterskor son var där inne och sedan kom kirurgen in och hälsade.

Som tur var så satte de upp skynken runt mig så jag skulle slippa se operationen. Sedan så tvättade de av platsen där dosan skulle in. De bedövade området och satan så ont det gjorde. De började efter en liten stund men de fick sätta in lite mer bedövning.

Medans så pratade jag med Passi och han förklarade lite vad de gjorde bakom skynket.

Operationen tog ca 25 minuter och kirurgen gick. Sköterskorna berättade att han var den bästa därför gick det så fort och för ovana kan det ta längre tid. Så det tackar vi för att vi slapp   

Sedan fick jag byta om och sätta mig ner och så fick jag en kopp te och en smörgås efter som man inte fått ätit och druckit sedan kl 10 i morse.

När jag var helt klar och gick ut så gjorde jag som de sade att jag bokade en taxi så vi slapp åka kommunalt hem. Gud så skönt det var. Kommer nog att göra det nästa gång jag fått behandling  också.

Nu är jag öm i armen och en bit in på bröst korgen men det kanske inte är så konstigt som de har vart in och grävt runt.

Väl hemma så blev det till att slappa i soffan och så kollade vi på en Daniella Steel film. Gillar hennes böcker och filmer måste jag säga.

Resten av kvällen e jag ordinerad att ta det lungt så det är väl bäst man gör som sköterskorna säger.

Måste tacka mitt underbara hjärta att han alltid finns där för mig och följer med mig på alla sjukhus besök som jag måste göra. Du är bäst !!!!!


Så här ser porten ut som de har opererat in

 
 
Ingen bild

Mia

12 april 2011 19:07

Tänkte på dig idag. Kramar

caramia122

15 april 2011 20:10

Tack snälla vännen. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caramia122 - 22 augusti 2012 22:40

Fattar inte hur jag kan vara så trött. Denna vecka har jag vart helt galen trött. Hoppas det går över. Idag blev det en riktigt lång dag fån 06.30 till 19.00. Eftersom vi hade apt på kvällen så blev det så många timmar. Och humöret kanske inte blev...

Av caramia122 - 19 augusti 2012 13:46

Så där ja. Nu sitter vi på Landvetterns flygplats igen för att ta planet tillbaka till Bromma. Vi är ute med tiden med tanke på att inchekningsdisken inte ens är öppen hahah. Vi tyckte att det kunde skönt att vara ute med tiden. Denna helg har vart k...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 17 augusti 2012 19:34

Så där ja nu är man i Göteborg. Mia och jag började planera för några veckor sedan att vi skulle ned hit. Och nu är vi här:-). Vi bor nere vid centralen så det e en bit från Avenyn men va faan . Snart så tänkte vi ta oss ned åt stan och glo. ...

Ovido - Quiz & Flashcards