Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Dags för turer mot sjukhusen igen

Av caramia122 - 11 april 2011 21:42

Då var det dags igen för att besöka 2 sjukhus på en dag.

Jag började dagen med ett återbesök på S:t Görans sjukhus och Dr Ernesto Sparrelido. Det komiska var att han opererade mig och jag hade aldrig träffat honom.Men det var trevligt att träffa honom eftersom han var så bra och lättsam.

Vi diskuterade hur operationen gått och hur jag mådde nu och hur det gick med behandlingen. Jag berättade då att jag inte hade fått börja ännu och det tyckte han var lite dåligt.

Men han sade att det verkligen var ovanligt att någon så ung drabbades av detta. Men när jag sade att jag höll humöret uppe och var possitiv så sade han att det märkte han av första gången han pratade med mig . Samt att han förstod det ännu bättre nu när han träffade mig.

Sedan åkte vi vidare till Karolinska. Jag hade gjort smörgåsar som vi hade med oss eftersom det blir så dyrt annars att äta ute varje dag nästan.

Sedan fick jag träffa sköterskan Mona som kommer att vara min kontakt sjuksköterska under min tid där.

Vi gick igenom flera saker innan operationen och hur det kommer att gå till när de sätter in den lilla dosan i morgon.

Sedan fick jag ett färdtjänst kort som jag kan använda när jag känner att det är jobbigt att åka kommunalt.

Hon berättade även att läkaren skrivit ut en del mediciner som jag behöver under behandlingen.

Sedan var det dags att lämna blodprov.

Där efter så ringde jag Louise och så gick RIckard och jag dit till hennes jobb och hälsade på. Så skönt att hon jobbar nära där jag får mina behandlingar.

Vi fikade lite och snackade eftersom vi inte kommer att ses eftersom de ska på semester.

Sedan så åkte vi hem och när vi kom till centrum så handlade vi saker som vi skulle ha till våran sallad.

När jag kom hem satte jag igång med att göra sallad och sedan ratade jag i telefonen med mamma, Lena och Linn.

Snart är det dags att duscha och använda en speciell svamp inför operationen så jag har fått lagt rent i sängen.

Tänker på dig ännu mera i dag min kära vän.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caramia122 - 22 augusti 2012 22:40

Fattar inte hur jag kan vara så trött. Denna vecka har jag vart helt galen trött. Hoppas det går över. Idag blev det en riktigt lång dag fån 06.30 till 19.00. Eftersom vi hade apt på kvällen så blev det så många timmar. Och humöret kanske inte blev...

Av caramia122 - 19 augusti 2012 13:46

Så där ja. Nu sitter vi på Landvetterns flygplats igen för att ta planet tillbaka till Bromma. Vi är ute med tiden med tanke på att inchekningsdisken inte ens är öppen hahah. Vi tyckte att det kunde skönt att vara ute med tiden. Denna helg har vart k...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 17 augusti 2012 19:34

Så där ja nu är man i Göteborg. Mia och jag började planera för några veckor sedan att vi skulle ned hit. Och nu är vi här:-). Vi bor nere vid centralen så det e en bit från Avenyn men va faan . Snart så tänkte vi ta oss ned åt stan och glo. ...

Ovido - Quiz & Flashcards