Alla inlägg under mars 2011

Av caramia122 - 18 mars 2011 00:00

I dag så satt jag och väntade på att läkaren skulle ringa som förra veckan. Men inte ringde han runt 12 . Klockan han bli 13.45 innan jag fick samtal från honom. Han berättade att han hade skickat iväg en remiss till Radiumhemmet. De hade även diskuterat min sjukdom på deras konferans idag. Han berättade lite vad de hade kommit fram till.

Sedan så var det dags att börja göra sig klar för vi skulle in till stan tills klockan 17.00 för då skulle Rickard och jag träffa min morbror Kenneth och hans tjej Annelie. Vi skulle äta på restaurang Pong som  ligger på Drottninggatan. Det var Asiatisk buffe. Kanon gott !

Sedan tog vi oss en promenad ner till China teatern för vi hade köpt biljetter till musikalen "Leva livet". Den var riktigt bra. Härligt att höra 80-tals musik. Satt och diggade och sjöng med lite grann till och från. Måste bara säga att Christin Meltzer spelar bra. Det gjorde de andra med men hon var för skön.

I pausen tog vi ett varsit glas vin/öl. Jag så klart kände ju av ett halvt glas vin hahah.

När musikalen var slut så gick vi till Kungsgatan och den Irlänska pubben Galaways.

Jag och Annelie drack cider och killarna drack öl. Vi satt där i ca två timmar innan det var dags att skiljas åt.

Tack snälla ni för en riktigt underbar kväll   . Jag behövde verkligen få komma ut och ha skoj. Vill också passa på att tacka Annelie för alla underbara mess du skickat åt mig. Du är så underbar min vän !

    

Av caramia122 - 14 mars 2011 20:45

Idag när jag skulle åka hem berättade mamma och pappa att de skulle skjutsa hem mig. Är de inte underbara ???

Vi stannade i Uppsala eftersom pappa skulle till doktorn och jag lämnade Janes bil till henne.

Efter några timmar så körde vi mot Sthlm.

När vi hade vart hemma ett tag så kom Rickard också så då gick vi till centrum och käkade Gyros.Det tyckte vi alla var jätte gott. Sedan lyckades jag övertala mamma och pappa att sova kvar. De gick med på det som tur var :).

Pappa och Rickard kikade på film medans mamma hjälpte mig att rensa kläder i min garderob. Jag hade beställt kläder också i mycket mindre storlekar än det jag brukar ha och jag kunde ha alla kläder. Det känndes riktigt bra.

Sedan så slappade vi.

Av caramia122 - 14 mars 2011 20:30

Vaknade vid halv nio tror jag och hoppade upp och käkade frukost. Bestämde oss för att åka in till Östhammar för att handla lite.

När vi skulle åka hem så ringde Camilla och frågade om Lucas kunde följa med ett tag eftersom hon var så förskyld och självklart fick han det . Ingen gladare än faster.

Så vi åkte till skolan och hämtade honom. Sedan käkade vi lite lunch hemma och bestämde oss för att ta en prommenix till mormor och hälsa på. Lagom runda för mig. Lucas skulle träna igen så pappa skjutsade upp honom till ishallen.

Vi bestämde att jag skulle hämta honom när träningen var klar. Efter blev det middag och jag hade beställt stuvade makaroner och falukorv. Mums så gott.

Efter lite omständigheter blev det så att Lucas fick sova kvar i natt med så vi han busa och gosa lite.

Sedan spelade vi lite kort innan det var dags för oss att sova eftersom han skulle till skolan i morgon.

Av caramia122 - 13 mars 2011 20:30

Vi gick upp rätt bra tid och åt frukost. Vid 11.30 så kom brorsan,Monica och Victor på besök. Sedan vid 12.15 kom Camilla för att hämta Lucas och vad tomt det blev. Mamma och jag tog en promenix hem till mormor och hälsade på. Skönt att ta en liten promenad.

Innan jag gick in till mormor så gick jag hem till Jane och hälsade på eftersom de var hemma på permis igen.

Sedan gick vi hem och jag pratade med kusin Pernilla en stund i telefonen.

Vi åt middag och sedan blev det tv tittande.

När klockan var 21.40 så somnade jag utmattad i soffan. Pappa tyckte att jag skulle lägga mig i sängen man kroppen orkade inte då men ca 40 min senare så kom jag upp och gjorde mig klar för kvällen.

Av caramia122 - 12 mars 2011 20:00

Lucas och jag sov fram till ca 9.30 i morse tror jag att det var. Sedan strax efter ringde telefonen och då var det brorsan och Monica som ringde. De ville höra med oss om vi alla ville följa med ut i skogen och grilla. Självklart så ville vi med ut i friska luften. De hade handlat allt sådan lyx. Pappa,brorsan och Monica skulle gå ut dit och det är nog ca 8km. Sedan berättade de att min morbror och Annelie skulle med. Såå trevligt att få träffa dem med.

Mamma,jag och Lucas tog bilen ut lite senare. Det är en liten koja som man håller till vid. De hade tänt elden. Så himmla mysigt och sedan så serverade de oss varmkorv med bröd. Till dessert gjorde de bananer med choklad som de lade på elden. Riktigt smarrigt.  Tack snälla ni att ni bjöd in oss.

Efter var det dags för Lucas att åka på hockey träning. Jag var med ock knöt skridskorna men sedan klarade han sig själv. Han har blivit så stor min prins.

Medans han tärnade åkte vi hem till moster Ulla eftersom Jane med familj var där. Vill ju passa på att träffa Elina när hon hade permis från sjukhuset.

När hans träning var klar var det dags att käka middag. Lucas hade beställt farmors hemma gjorda hamburgare som vi alla tycker är så goda.

Lite senare så var det dags för Melodifestivalen. Lucas hade fått köpa lite chips och så köpte jag cider som vi skålade i. Han köpte en jätte fin hatt på Globen igår så det blev extra party känsla. Synd att The Moniker inte vann men men.

Sedan vid 23 så gick vi och sov.

Av caramia122 - 11 mars 2011 20:00

Satt i morse och väntade på att läkaren skulle ringa vid 10.30 men ingen ringde. Klockan blev 12 och då ringde han. Det visade sig att han suttit på konferans på förmiddagen. Han hade tyvärr inget svar till mig idag men vi bestämde att jag skulle åka in till S:t Görans akut för att kolla upp smärtorna i mitt bröst som jag får när jag är ute.

Rickard åkte med mig det så vi var där vid 13.00 Träffade läkare som tog Ekg och massa prover. Sedan bestämde de sig för att ta en skikt röntgen så att se att jag inte har nårot i lungorna. Men väntan var inte skoj. När klockan närmade sig 17.30 så kallade de in mig och berättade eftersom jag reagerade på kontrastet förra gången så var jag tvungen att ta ett medel( kommer ej ihåg vad det heter) innan och det måste verka i några timmar. Då bröt jag ihop . FAAAANN! Jag som skulle på genrepet i Globen med Lucas,Jane och Andrea. De satt ju redan i bilen på väg in hit så det var bara att ringa och berätta så de fick med sig ett annat barn. Men gud vad det gjorde ont i mig . Jag som sett fram emot det så mycket.

Klockan 22.15 fick jag komma ut från sjukhuset. Jag åkte då till Alvik där Jane och barnen plockade upp mig. SOm tur var hann jag med dem så jag kunde åka med dem upp till Gimo.

Vi åkte till Uppsala där mamma och pappa kom och hämtade oss och Jane fick gå in till Elina som ligger där just nu.

Vi var hemma i Gimo vid 01.30 zzzzzzzzzz


Av caramia122 - 9 mars 2011 10:01

Hej mina vänner.


Nu var det länge sedan som jag skrev. Men jag har ju mina skäl som ni alla vet.

Just nu känner jag mig rätt okej efter alla undersökningar osv.

Skönt att vara hemma igen. Sjäälvklart så undrar man ju vad samtalet med läkaren på fredag kommer att ge. Vi får väl hoppas på det bästa.

Den veckan jag nu har vart hemma har vart rätt lugn. Förra veckan var ju mina

älskade föräldrar här ett par dagar. Så skönt att ha dem här. Ni är det bästa föräldrar man kan ha. Tack för att ni finns mamma och pappa.

Sedan förra tisdagen var min kära kollega här på besök. Alltid roligt att träffa dig Karin. I går kom Susanna och lilla Olivia. Så mysigt att umgås med er.

I går på dagen så ringde det på hem telefonen och personen berättade att de hade blommor som de skulle leverera till mig. Gud så skoj att få blommor. Har fått många fina blommor under dessa dagar.

Lite senare på kvällen så kom blommorna och det var en riktigt vacker bukett och det kom från min chef och mina kollegor. Tack snälla ni det värmer !!!

Under eftermiddagen så lade jag ut mitt klaffbord på blocket och vid 19.00 så var det en tjej från Blackeberg som ringde och ville köpa det.

Anledningen till att jag ville sälja det är att mina föräldrar har köpt ett nytt fint köksbord åt mig. Tack !

Pratade med Linn i telefonen idag och skönt att höra att du mådde bättre.

Sedan så ringde Nettan och pratade lite. Tack snälla så skoj att prata med dig. Sedan pratade jag även med Jane och planerade lite inför fredag då hon,jag,Lucas och Andrea ska gå på genrepet av melodifestivalen.

Resten av kvällen slappade vi framför tv:n.

Vill av sluta detta inlägg med att tacka alla underbara nära och kära att ni har ringt,sms:at och hört av er till mig under denna tid. Ni är guld värda allihop. Stor kram till er alla !


  


              

Dessa fina fick jag av svärmor på sjukhuset.

Dessa vackra stod hemma när jag kom hem från älsklingen och svärmor.

   

Kollegan Karin kom med denna härliga påsklilje blomma

   

Denna fick jag av mamma och pappa.

     

Fått denna av mormor

  

Tulpanerna av moster Anne-marie och krukan av mamma och pappa.

Denna vackra bukett kom från chefen och mina kära kollegor.  

Ovido - Quiz & Flashcards