Alla inlägg under februari 2010

Av caramia122 - 6 februari 2010 22:00

Idag fick jag lite energi mitt på dagen och började att göra rent spisen. Det behövdes verkligen så nu är den så fin så.

Körde även några tvättmaskiner.

Sedan hade jag och Linda bestämt att vi skulle ta en fika uppe i centrum. Medans så åkte Rickard hem en vända.

När vi hade fika gick vi och kollade på Kappahl eftersom alla bh:n kostade 99kr så jag passade på att köpa en.

När vi sedan skildes åt så gick jag ner och handlade morötter och potatis och sås eftersom vi hade bestämt att vi skulle käka det med lax.

Så väl hemma igen så började jag förbereda middagen. Just ja jag var även in på bolaget och köpte vårens smak på cider. Den e ju så god. Smak med melon och mint mumma.

Vi käkade till förrätt avokado med gräddfil och rom och lök.

Sedan så blev det lax och potatisen.

Vid 20.00 så började årets Melodifestival. Ska bli skoj att följa den. Men jag hade ju hoppats på att Jessika Andersson skulle gå direkt till globen men inte.

Den 12 mars ska jag,Lucas, Jane och Anderea åka och kolla på genrepet av Melodifestival finalen. Ska bli skoj.

En annan sak är att det verkar råda en babyboom bland alla bekanta. Tror att det är ca 5-6stycken par som ska ha barn.

Så jag måste gratulera er alla. Kram på er.

Av caramia122 - 5 februari 2010 22:32

Så där ja nu är det äntligen fredag igen. På jobbet har det var fullfart. Ena kollegan är sjuk igen så vi fick in en vikarie. Sedan slutade Karin vid 13 men det gick bra.

Efter jobbet så åkte jag upp till Vällingby och mötte gubben så gick vi och handlade middag till i kväll och det fick bli tacos.

Sedan gick vi hem och slappade en stund.

Hoppade sedan in i duschen innan jag fixade ordning käket.

Så sedan var det dags att bänka sig i soffan och vänta på Let´s dance.

Jag håller ju på Claudia, hon är så jäkla duktig och vackra är hon och Tobias också tycker jag.

Och jippi   de gick vidare till nästa vecka.

Nu ska jag softa ett tag men det känns som det snart börjar att bli dags att lägga mig i min renbäddade säng.

Minns fredagar som liten när man badade bastu och duschade och sedan hade mamma lagt rent i sängen åt en. Vilken underbar känsla. Den känslan bär jag fortfarande med mig.

 

Av caramia122 - 4 februari 2010 22:15

Ja ha ja i morse hade jag sovmorgon eftersom jag började klockan 08.30 Jobbigt att hoppa upp när gubben ligger hemma sjuk och snusar.

Men väl uppe så e det ingen fara.

När jag kom till jobbet så var det fullrulle som vanligt. En kollega var sjuk så jag fick höra att jag blev tvungen att stänga. Det e ju inte så ofta som jag behöver stänga så det var helt okej.

Efter jobbet så gick jag och handlade lite och sedan gick jag hem och gjorde ordning våfflor till middag.

Medans jag gick hem från affären så pratade jag med Linn. Det var så länge sedan vi pratade så jag tyckte att det var min tur att ringa till henne.

Härligt att prata med dig och som jag sade så måste jag komma upp snart igen.

Sedan på kvällen pratade jag även med Linda och sedan så pratade jag även med Jane en vända. Bra att du står på dig kära kusin.Keep on going !!!

Sedan var det soffläge som gällde.

Av caramia122 - 3 februari 2010 22:00

I dag så var det dags för planeringsdag. Vi skulle vara kvar på stugan och börja klockan 08.00

Allt flöt på men det blev väl några disskutioner som var lite starkare än andra. Men det e väl så det ska vara.

Till lunch så var vi några som köpte wok från Top Wok i Hässelby strand. De gör kanon mat,några köpte pizza.

Efter mötet så fick jag åka med Chefen hem. Tackar för skjutsen.

När vi kom ut från stugan så hade det snöat utav sjutton .

Hann in och handla lite på Lidle och sedan hem snabbt och käka.

Sedan var det bara att traska iväg igen i modden eftersom jag fick ta Rickards tid hos fotvården som han fått i present av sin mamma. Jag har också fått en som jag hade bokat tid för lite längre fram. Men eftersom Rickard e sjuk så går jag nu istället.

Väl där så frågade hon aldrig vilken slags fotbehandling jag skulle ha men jag satt och funderade på när jag skulle få inpackningen på fötterna.

Det visade sig att hon gjort en medicinsk behandling. Gaaaaa!!

Men vi gjorde en deal att jag skulle följa med när Rickard ska fixa sina så då ska hon fixa till en inpackning till mig.

Sedan gick jag hem och skulle kika på Hemsökta hus men inte orkade jag hålla mig vaken inte. Klockan 20.30 så somnade jag. Vaknade till när Efterlyst började men slocknade igen.

Efter ett tag hoppade jag upp och borstade tänderna mm och sedan slängde jag mig i säng.

Av caramia122 - 1 februari 2010 21:43

I dag så flöt allt på på jobbet. Det var våran tur att vara ute och passa barnen medans de andra planerade.

Efter jobbet så skulle jag åka hem och fick lifta med en pappa från jobbet ner till tunnelbanan. Tack så mycket.

Väl uppe i Vällingby så försökte jag kolla efter byxor men hittade inte riktigt något par som jag gillade.

Sedan var det bara att gå hem eftersom min bovärd Tommy skulle komma och kika om jag skulle få några nya tapeter i sovrummet eller i vardagsrummet.

Såå jäkla nöjd jag jag blev . Jag kommer att få i båda rummen och sedan nästa år så kommer jag få sovrums mattan utbytt. Tack.

Fixade även med lite kort åt mamma och pappa.

Resten av kvällen tog jag det lungt.

Ovido - Quiz & Flashcards