Alla inlägg den 25 december 2010

Av caramia122 - 25 december 2010 00:00

Ja vi vaknade inte föräns vid kvart i tio då mamma och pappa kom och väckte mig och Lucas. Vi somnade ju inte föräns efter 00.20 tror jag.

Vi hoppade upp och käkade frukost och sedan så gick Lucas och jag till affären för att handla.

På affären så ville Lucas att vi skulle köpa ett pepparkaks hus som vi skulle bygga i ordning på eftermiddagen.

Klockan 12.30 skulle moster Ulla och Uffe hämta mig för vi skulle hem till kusin Jimmy och Sara för att titta på deras lille son Simon. Meningen var att Lucas skulle följa med men han började bli så snorig och hostig så vi vågade inte riskera att smitta Simon.

Han var så gullig lille Simon. Roligt att träffa Sara och Jimmy och se hur de bor. Vi käkade mat och fikade och satt och pratade ett par timmar.

När vi skulle åka hem hade Lucas ringt och han undrade när jag skulle komma hem eftersom "pappa" skulle komma snart.

Mamma berättade att stackarn hade börjat tjata om när jag skulle komma hem en timme efter det att jag hade åkt. Han är för söt min lilla älskling.

Vi käkade först lite julmats rester och sedan körde vi i gång med bygget. Det blev riktigt bra.

Närvi var klara så undrade Lucas om jag inte kunde åka med och sova hos honom. Jag sade nej men lovade att jag ska komma dit snart och sova kvar.Mamma frågade om han tyckte om mig och svaret blev Ja. Men ledssnar du inte då frågade hon. Näää svarade han hahahha. 

Innan de åkte så lekte vi kurragömma och hade skoj.

När de åkt så gick jag och mamma och hälsade på mormor och där var även moster Ulla.

När vi kom hem satt vi pratade ett tag innan det var dags att sova.

  

  

Ovido - Quiz & Flashcards