Alla inlägg den 31 januari 2010

Av caramia122 - 31 januari 2010 20:15

Jaha då har det nästan gått en vecka sedan jag bloggade så nu är det dags igen.

Denna vecka har det bjudits på möte på jobbet i onsdags och sedan har jag vart hemma och tvättat och slappat. Så skönt.

I fredags så åkte vi ut till Rickards pappa för att hälsa på men innan vi kom ut ....

Först så var det förseningar på pendeln som Rickard skulle åka med och då missade vi självklart den buss vi skulle med. Men men så vi tog Roslagsbanan men även den blev sen. Så försöket att komma i fatt bussen misslyckades.

Men vi kunde ta en annan buss sade Rickards pappa men när vi väl satt på den så visade det sig att den inte svängde ner till den färja vi skulle med så vi fick hoppa av hållplatsen efter. Vi fick gå tillbaka en liten bit och hoppa på nästa buss som skulle ut dit vi skulle. SOm tur var så skulle den komma efter typ 10 minuter men skoj var det inte att stå ute i 15- grader.

Men när vi kom fram på andra sidan av färjan så plockade Rickards pappa upp oss. När vi kom fram till huset så hade han som tur var öppna spisen igång så vi fick en massa värme.

Vi hjälptes åt att göra lax och möggelost med kokt potatis och grönsaker.Till det drack vi ett glas vitt vin.

Sedan blev det soffan och kika på tv.

Lördagen hoppade vi upp vid nio ca. Vi käkade frukost och läste tidningen.

Sedan var det dags att gå ut och skotta av snön på kärran eftersom vi skulle hem till Rickards farmor och köra med snöslungan. Jag fick köra den och rengöra hela hennes tomt. Faan va skoj det var. Önskade att pappa hade en sådan.

Sedan så åkte vi hem och softade. Jag tog mig en varm och skön dusch.

Lite senare så käkade vi middag och det blev inlaggd sill och potatis till förrätt. Till huvudrätt så hade Rickards pappa gjort pannbiff och potatis som var jätte gott och ett glas rött till.

Sedan blev det kaffe och sockerkaka.

Resten av kvällen tog vi det lungt.

Sedan i morse gick vi också upp vid nio och käkade frukost. Sedan gick herrarna ut och skottade ner snö från taket.

Jag var inne och packade ihop mina saker.

Vi åkte och käkade pizza innan vi skulle ta bussen hem igen.

Väl hemma så började jag att plocka och tvätta och dammsuga så nu känner jag mig så duktig.

Nu ska jag kika på tv så ha det så gott alla.

Ovido - Quiz & Flashcards