Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

The big day is here

Av caramia122 - 30 mars 2010 18:00

Jag hade ställt klockan på 04.30 eftersom jag skulle gå hemifrån vid 05.30 Jag och Rickard gick upp samtidigt och han gick iväg till jobbet. Jag tyckte att det var lite svårt när han lämnade mig i lägenheten. Var tvungen att sätta fart eftersom innan jag skulle till St:Görans sjukhus så var jag tvungen att duscha och ta en tablett och efter 05.30 så fick jag inte dricka något.

Hoppade av tåget så att jag var vid sjukhuset vid ca 05.50 Gissa om jag var nervös. Jag började fundera vad jag har kommit på att göra. Pratade med mamma och hon var väldigt lugn (enl mig men hon var nervös säger hon). Känns så skönt att prata med henne för jag blir lugn.

När jag kom till sjukhuset så pratade jag även med Rickard. Telefonen gick varm ett tag.

När jag kom upp på avd 38 så var det en sköterska som tog emot mig men jag märkte att de var stressade. Jag fick gå in i ett rum och byta om till deras snygga sjukhus kläder. De vägde mig så de visste hur mycket jag hade gått ned totalt under den tiden som jag har bara druckit ( Man får bara dricka vatten och typ nutrilett i 2 veckor innan op eftersom man måste komma ner i vikt)

Sedan fick jag gå på toa. Efter det fick jag sätta mig på sjukhus sängen de gjort ordning till mig.

Jag skulle ha åkt ner egentligen vid 06.45 men det blev strax efter 07.00

Då körde syrrorna ner mig till de som skulle sätta dropp och div saker på mig. De var riktigt trevliga men inte när de stack förstås. Var tvungen att hoppa in på toa en sista gång.

Precis när vi kommit in till operations salen så fick jag hoppa av sängen och lägga mig på operations bordet.

Sköterskerna började att spänna fast benen så att de ligger still. sedan så ställde de upp sängen och visade hur man ligger vid operation.

Sedan var det dags att börja andas i masken. Det var väldigt trögt och man blev lite yr i huvudet. Sedan sa den manliga sköterskan att - Carina du e så lungn så du verkar inte behöva så mycket morfin . Tänkte då precis faan vad har jag gett mig in på. Började känna paniken komma men ändå när han sade så så nickade jag och höll med bara .Hahhaha hur knäpp är man . Strax efter så fick jag morfinet och somnade in.

När operationen var klar ( hade tydligen tagit ca 1 timme)kommer jag ihåg att jag fick byta säng.

väl på uppvaket så mådde jag skit av morfinet så jag fick något som tar bort det. Jag kom ner dit vid ca 09.00 och vid 11.00 klarad jag av ett toa besök.

Jag låg kvar där i ca 6 timmar. Kom sedan upp på avdelningen. Vid 16.30 gick jag upp en vända.

När Rickard kom så tog vi oss några turer i korridoren. Det gick  ganska bra.

Första kvällen fick man inte äta och dricka något förutom när man svalde värktabletterna.

Tack alla ni som skickade meddelanden till mig. Tack min älskling för det fina kortet.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caramia122 - 22 augusti 2012 22:40

Fattar inte hur jag kan vara så trött. Denna vecka har jag vart helt galen trött. Hoppas det går över. Idag blev det en riktigt lång dag fån 06.30 till 19.00. Eftersom vi hade apt på kvällen så blev det så många timmar. Och humöret kanske inte blev...

Av caramia122 - 19 augusti 2012 13:46

Så där ja. Nu sitter vi på Landvetterns flygplats igen för att ta planet tillbaka till Bromma. Vi är ute med tiden med tanke på att inchekningsdisken inte ens är öppen hahah. Vi tyckte att det kunde skönt att vara ute med tiden. Denna helg har vart k...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 18 augusti 2012 14:17

Så där ja nu har vi kommit till Lisseberg. Solen kollar äntligen fram nu men det har varit lite kvavt. Tänkte att vi skulle ta lite lotter men inte åka något ;-). Just nu så tar vi en god och välbehövlig öl och softar ...

Av caramia122 - 17 augusti 2012 19:34

Så där ja nu är man i Göteborg. Mia och jag började planera för några veckor sedan att vi skulle ned hit. Och nu är vi här:-). Vi bor nere vid centralen så det e en bit från Avenyn men va faan . Snart så tänkte vi ta oss ned åt stan och glo. ...

Ovido - Quiz & Flashcards